Piata de transporturi de marfa din Romania, de 60 de ori mai mica decat cea din UE

Cum a evoluat piata de transport rutier de marfuri si care sunt principalele provocari pentru managerii din acest sector. O analiza pe aceasta tema a fost publicata recent de COMPASS Consulting in Anuarul Transportatorilor din Romania - 2007

Incepand cu 1 ianuarie 2007, odata cu integrarea oficiala a Romaniei in Uniunea Europeana, piata de transport rutier de marfa se deschide ca si oportunitati dar si ca provocari. La nivelul Uniunii Europene piata de transport de marfa si logistica este estimata la un nivel de 250 miliarde de euro, iar estimarile pentru Romania sunt ca piata de transport de marfa si servicii conexe (logistica, expeditii etc) este in jurul a aproximativ 4 - 4.2 miliarde de euro.

Sectoarele principale de activitate cu cresteri importante in 2006 fata de 2005 sunt retailul, productia de componente auto si mjloace de transport si constructii. Unul dintre sectoarele importante pentru transportatori, si care este in restrangere de activitate, este domeniul textile / confectii in principal ca efect al scaderii activitatii de lohn.

Deschiderea pietei de transport si cresterea concurentei sunt principalele efecte directe ale aderarii la UE incepand din 2007, precizeaza analiza Compass Consulting. Studiul mai arata ca pentru a supravietui si a se dezvolta, firmele din domeniul transporturilor trebuie sa monitorizeze mai riguros relatia cost-venituri precum si investitiile, sa aiba o strategie clara de dezvoltare si sa-si profesionalizeze activitatea.

"O parte din provocarile si noutatile acestui domeniu sunt consolidarea firmelor din segment, aparitia pe piata din Romania a unor transportatori cu traditie din tarile invecinate, reglementari sporite in domeniul sigurantei si al normelor de poluare, promisiuni pentru imbunatatirea infrastructurii rutiere, o piata a muncii dificila, integrarea pe lantul logistic si externalizarea flotelor", mai mentioneaza analiza Compass Consulting

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri