Oceanis Seafood Europa, parte a grupului olandez Dayseaday, activează pe piața produselor de pește și a fructelor de mare, care nu este ocolită de provocările perioadei actuale. Cea mai mare dintre acestea este reprezentată de inflație, dar și de creșterile de prețuri la transport.

Compania a fost înființată în 2010, iar din 2012 face parte din grupul Dayseaday, unul dintre principalii jucători pe piața peștelui proaspăt și congelat la nivel european și nu numai.

”Până în anul 2020 nu ne-am adresat atât de mult pieței de retail, motiv pentru care consumatorii finali nu ne cunosc atât de bine, noi activând până atunci doar în Selgros Cash & Carry”, a declarat Bogdan Manoliu, fondator Oceanis Seafood Europa, pentru wall-street.ro.

Compania este unul dintre cei mai importanți furnizori locali de pește către către hoteluri, restaurante sau servicii catering.

Prima provocare a fost să supraviețuim. A fost exact ca în cărțile de economie, după doi ani era să intrăm în faliment și din cauza partenerului meu de atunci, care era o persoană din Olanda și care s-a dovedit mult mai neserios decât media olandezilor. Foarte mulți bani care i-au fost plătiți ca să trimită marfă în România, au dispărut, efectiv.

Bogdan Manoliu, fondator Oceanis Seafood

Totodată, a arătat Bogdan Manoliu, Oceanis Seafood acoperă direct un număr de peste 900 de restaurante de 4 - 5 stele și indirect prin aproximativ de 60 de distribuitori la nivel național, în toate orașele mari ale țării.

În momentul de față, vânzările din retail reprezintă 38% din totalul cifrei de afaceri și iar compania începe să devină mai cunoscută publicului larg, care poate vedea produsele ”la raft”. ”Vom promova din ce în ce mai multe produse către retail în perioada următoare”, subliniază fondatorul companiei.

Cât privește inflația, Bogdan Manoliu a declarat că, pe perioadă scurtă de timp, aceasta a adus ceva avantaje, clienții companiei având tendința să achiziționeze acum cât mai mult pentru a-și securiza stocuri pentru perioada imediat următoare.

”Probabil că pe o perioadă medie și lungă, situația se va întoarce însă împotriva noastră, pentru că va scădea din puterea de cumpărare a consumatorilor finali”, a mai arătat acesta.

O analiză făcută în luna mai de către departamentul nostru de vânzări arată că prețurile noastre la finalul lunii mai erau cu 43% mai mari decât în aceeași perioadă a anului 2021. Creșterea este enormă.

Bogdan Manoliu, fondator Oceanis Seafood

Referitor la trendurile de consum, Bogdan Manoliu a explicat că se așteaptă ca foarte mulți clienți să migreze de la produsele premium către cele medii și de la cele medii către cele budget.

”Principalul nostru produs în momentul de față, care generează cele mai mari cantități, sunt creveții, iar cel de-al doilea produs ca volume generate este fileul de somon, care este foarte popular în România”, a detaliat fondatorul Oceanis Seafood.

De asemenea, din ce în ce mai mulți oameni consumă caracatiță, creveți, midii și calamari.

Peștele proaspăt care se găsește în momentul de față pe piața din România, în supermarketuri, este în proporție de peste 50% pește decongelat, pentru simplul fapt că este foarte complicat să aduci creveți din Asia, sau din America de Sud, cu avionul, în România.

Bogdan Manoliu, fondator Oceanis Seafood

Cât privește curiozitatea populară referitoare la cât de proaspete sunt cu adevărat produsele din pește disponibile în comerț, Bogdan Manoliu a declarat că întrebarea care se pune este următoarea: ce este mai bine să consumăm, un pește proaspăt, care a fost scos din baltă acum 8, 9 zile, sau unul congelat, care a fost congelat în aceeași zi în care a fost scos din baltă?

”Un produs congelat în aceeași zi când a fost capturat, considerăm noi că își păstrează calitățile mult mai bine decât unul proaspăt, care a așteptat atât de mult pe tot lanțul acesta logistic”, a concluzionat acesta.

De asemenea, referitor la țările de proveniență a acestor tipuri de produse, fondatorul Oceanis Seafood a explicat că sunt cumpărate din Bulgaria diverse tipuri de pește, cu precădere păstrăv, în condițiile în care România avem foarte multe păstrăvării, însă toate de mici dimensiuni.

Nimeni în România nu a avut inteligența să investească într-o păstrăvărie care să producă la nivel industrial. Cantitățile produse în România sunt relativi mici și în niciun caz nu pot suplini necesarul unui supermarket.

Bogdan Manoliu, fondator Oceanis Seafood

Totodată, referitor la costurile tot mai mari pentru import, Bogdan Manoliu a declarat că, în momentul de față, costurile transportului maritim față de anul 2020 sunt de 5 ori mai mari, fie că este India, China, Bangladesh sau Vietnam, țările din care se aprovizionează Oceanis Seafood.

Cât privește medul fiscal din România, fondatorul Oceanis Seafood a arătat că singurele taxe care lovesc foarte tare, sunt cele pe muncă. ”Taxele acestea sunt foarte mari, sunt mult peste media europeană. Aici cred că ar mai putea guvernul să mai lucreze, dar nu cred că este cazul în următorii ani”, a explicat acesta.

Oceanis Seafood a încheiat anul 2021 cu peste 20 de milioane de euro cifră de afaceri și un profit de 2,6 milioane euro net, după plata tuturor taxelor, iar pentru anul acesta estimează o cifră de afaceri de peste 30 de milioane de euro.

Compania se află pe ultima sută de metri în vederea obținerii autorizației de construcție pentru propria hală de depozitare de pește, în Ștefănești, care va conține și o componentă de procesare a peștelui, dar și de depozitare, distribuție și manipulare.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri