„Un proiect foarte important pe care îl avem în vedere în acest moment este o investiţie de circa 1.500 de Megawaţi în panouri fotovoltaice flotante, pe care dorim să o realizăm împreună cu compania emirateză Masdar”, a anunţat preşedintele Hidroelectrica, Bogdan Badea, potrivit Agerpres.

"Compania Hidroelectrica se focusează pe mai multe targeturi. Primul target este să ne menţinem şi să creştem profitabilitatea companiei şi performanţa financiară, ceea ce vine la pachet şi cu planul de creştere a capacităţii instalate în ceea ce înseamnă producţia şi diversificarea surselor de energie, exclusiv `verzi`, pentru că Hidroelectrica este o companie `verde`. Dorim să păstrăm această etichetă de companie `verde`. Planurile noastre de investiţii se îndreaptă către, pe lângă capacităţi noi hidro pe care le mai putem realiza ţinând cont şi de restricţiile de mediu pe care le avem în acest moment, diversificare către alte surse de energie regională în special eoliană şi fotovoltaică. Avem deja în operare parcul eolian de la Crucea, care a fost integrat în portofoliu. Rezultatele operaţionale au fost peste aşteptări, iar sinergiile de care beneficiază diversele surse de energie regenerabilă au ajutat compania să îşi diversifice portofoliul de producţie şi să crească profitabilitatea. Un alt proiect foarte important pe care îl avem în vedere în acest moment este o investiţie de circa 1.500 de Megawaţi în panouri fotovoltaice flotante. Este o investiţie pe care dorim să o facem împreună cu compania emirateză Masdar. Este o investiţie nouă în România la o asemenea dimensiune", a precizat Badea, în cadrul unei conferințe.

Potrivit reprezentantului Hidroelectrica, luciul apei, care în momentul de faţă prezintă un potenţial extra din punct de vedere al suprafeţelor, al intensităţii şi al randamentelor pe care panourile solare le-ar putea oferi, reprezintă o oportunitate pentru companie şi face parte din identificarea acelor sinergii care să contribuie la strategia de creştere a companiei.

Reprezentanţii Hidroelectrica şi cei ai Masdar au semnat, pe data de 20 martie 2023, în capitala Emiratelor Arabe Unite - Abu Dhabi, un joint venture agreement care angajează cele două companii într-un demers investiţional comun ce are ca scop realizarea de parcuri eoliene off-shore şi parcuri solare flotante în România.

Masdar este unul dintre cei mai importanţi jucători la nivel global, cu proiecte realizate în 40 de ţări şi cu o experienţă de 16 ani în dezvoltarea şi construcţia de capacităţi de producţie a energiei din surse regenerabile, şi are un portofoliu de 23 GW instalaţi.

Conform datelor furnizate de companie, din 2006, Masdar a investit în principal în proiecte de energie solară şi eoliană, valoarea combinată a acestora ridicându-se la peste 30 de miliarde de dolari.

Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie verde din România, cu o cotă de piaţă de circa 28%, realizată cu o producţie medie anuală de 15,7 TWh livraţi în reţea. De asemenea, compania deţine un portofoliu de 187 de hidrocentrale, cu o capacitate hidroenergetică de 6,3 GW. La toate acestea se adaugă parcul eolian Crucea, cu o putere instalată de 108 MW.

Publicaţia Ziarul Financiar organizează, vineri, conferinţa "Piaţa de capital 2023, ediţia a II-a", cu titlul "Cum putem capitaliza mai mult succesul Hidroelectrica şi să aducem mai multe companii, mai mulţi investitori de retail şi mai mulţi investitori instituţionali la Bursa de la Bucureşti".

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri