Sapte producatori de mezeluri vor solicita protectia denumirii pentru salamul de Sibiu, in cel mult doua luni, dupa obtinerea avizului de la un organism de inspectie, a declarat, citat de NewsIn, directorul executiv al Asociatiei Romane a Carnii ( ARC), Mihai Visan.
"Sapte firme vor solicita protectia denumirii pentru salamul de Sibiu. Am elaborat un caiet de sarcini iar urmatorul pas va fi sa obtinem avizul de la un organism de inspectie si certificare. Pentru aceasta, fiecare firma va fi verificata si, cel mai probabil la inceputul lunii februarie, asteptam certificarea. In acel moment vom putea depune dosarul la Ministerul Agriculturii", a spus Visan.

Potrivit acestuia, cele sapte firme care vor solicita protectie pentru denumirea salam de Sibiu sunt Salsi Sinaia, Aldis Calarasi, Caroli, Agricola Bacau, H&E Reinert, Medeus, Spar Slatina.

Presedintele Romalimenta, Sorin Minea, a declarat, recent ca "Romania nu si-a inregistrat produsele de origine, cum ar fi salamul de Sibiu, pentru a obtine protectie pe piata europeana, astfel incat s-a ajuns in situatia ca acest produs, specific romanesc sa fie produs in Ungaria si comercializat in supermarket-urile autohtone".

Conform unui ordin emis de MADR, care a intrat in vigoare in 15 noiembrie, fiecare grup care doreste sa dobandeasca protectia produselor alimentare pe piata Uniunii Europene trebuie sa depuna o documentatie pentru inregistrarea unei indicatii geografice sau a unei denumiri de origine.

Dosarul trebuie sa cuprinda urmatoarele documente: actul de asociere, caietul de sarcini, precum si o declaratie pe propria raspundere ca grupul reprezinta producatori sau procesatori din zona geografica delimitata in caietul de sarcini. De asemenea, grupul trebuie sa prezinte date din care sa rezulte ca "produsul pentru care se solicita protectia prezinta caracteristici de calitate care il diferentiaza de produsele din aceeasi categorie obtinute in afara zonei de productie".

In egala masura, dosarul trebuie sa cuprinda informatii privind productia anuala, cantitatea estimata pe cinci ani, numarul clientilor actuali si potentiali, dar si destinatia produsului actuala si estimata pe cinci ani. Din documentatia grupului nu trebuie sa lipseasca o harta color "de dimensiune adecvata care sa permita delimitarea precisa a zonei de productie sau a granitelor stabilite".

Daca documentatia nu este completa, MADR va informa grupul, in termen de 30 de zile, pentru completarea dosarului. In situatia in care grupul nu transmite informatiile solicitate, documentatie depusa este anulata. In cazul in care documentatie depusa este completa, aceasta se publica pe site-ul MADR, in vederea acordarii unei perioade de 60 de zile in care orice persoana fizica sau juridica legitim interesata, stabilita in tara, isi poate declara opozitia fata de cererea de inregistrare.

Potrivit ordinului, daca in termen de 30 de zile nu se ajunge la un acord intre partile interesate, MADR va respinge cererea de inregistrare. Daca cererea de inregistrare a indicatiilor geografice sau denumirilor de origine ale produselor agricole sau alimentare in vederea dobandirii protectiei la nivelul Uniunii Europene este aprobata, urmeaza sa fie transmisa Comisiei Europene, in termen de 30 de zile de la data obtinerii protectiei nationale.

Protectia oferita de Uniunea Europeana are rolul de a asigura o concurenta loiala intre producatori si de a proteja impotriva utilizarii abuzive a unei denumiri inregistrate.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri