Consultantii au propus vanzarea integrala a participatiei statului la CFR Marfa prin doua variante, prin negociere directa sau prin licitatie deschisa, au anuntat oficiali ai Ministerului Transporturilor (MT).
In baza analizelor consultantilor Deloitte si Bostina si Asociatii, s-a hotarat vinderea integrala a pachetului de actiuni detinut de stat la CFR Marfa, fie prin licitatie deschisa fie prin negociere directa.

"Autoritatea care va decide realizarea privatizarii CFR Marfa si care trebuie consultata este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statutului. De asemenea, va trebui sa se ceara un punct de vedere din partea Uniunii Europene pentru ca procedurile de privatizare sa fie in conformitate cu reglementarile UE, iar in ultima instanta strategia de privatizare se va aproba prin hotarare de Guvern", a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

Secretarul general al ministerului, Dragos Tanasoiu, considera ca varianta negocierii directe este riscanta si nu se va atinge pretul maximal. Cea mai indicata varianta, in opinia oficialului, este licitatia deschisa, respectiv o preselectie a firmelor care sa cumpere pachetul CFR Marfa.

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a subliniat ca ar trebui sa existe o licitatie pentru precalificare.

In plus, secretarul general in cadrul MT, Septimiu Buzasu, a subliniat ca pana la sfarsitul anului se va face anuntul de privatzare.

Consortiul format din firma de audit Deloitte si casa de avocatura Bostina si Asociatii a fost desemnat castigatorul licitatiei de alegere a consultantului pentru privatizarea CFR Marfa in luna decembrie, valoarea contractului fiind de 190.000 lei. Ministrul Transporturilor Ludovic Orban declara la data semnarii contractului ca spera sa obtina cel putin un miliard de euro din privatizarea CFR Marfa, tinand cont de rezultatele pe care le-a obtinut Ungaria in urma privatizarii MAV- companie de transport feroviar de marfa.

CFR Marfa a fost infiintata ca societate pe actiuni in 1998 prin divizarea SNCFR avand ca obiect principal de activitate transportul feroviar de marfa intern si extern, precum si transport cu nave ferryboat. Compania are opt regionale, opt centre comerciale de vanzari, 23 de centre de productie si dispune de 987 de locomotive si 50.980 vagoane.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri