Dupa un stagiu la cea mai renumita ceasornicarie din Elvetia, Mihai Ceciu s-a intors in Romania, punand bazele singurului laborator de orologerie din tara, Antic Horologivm, urmat de deschiderea unui magazin cu ceasuri de lux pre-owned. Magazinul a necesitat o investitie de peste 100.000 de euro, potrivit acestuia.
“Investitia totala depaseste 100.000 de euro. Restaurarea cladirii s-a facut cu aproximativ 40.000 de euro, iar investitia in sistemul de securitate, lumini si amenajare a dublat cel putin aceasta suma”, a declarat Mihai Ceciu (foto), director general si fondator Antic Horologivm.

Cotat printre primii zece ceasornicari din lume, potrivit OWME Standards, dupa renumite cursuri de specializare la scoala elvetiana Wostep Neuchatel, Mihai Ceciu a refuzat ofertele elvetienilor pentru a se dedica pasiunii pentru meseria de ceasornicar, prin infiintarea unui laborator de reparatii si restaurari de ceasuri de lux, obiectele fiind expuse apoi spre vanzare.

“Cumparam ceasuri direct de la proprietari, in regim de consignatie sau colaboram cu magazine de ceassuri din Bucuresti in sistem de buy-back. Ceasul e adus aici si vandut de noi, dupa restaurare. Aducem conceptul din tari cu traditie, ca Elvetia sau Germania”, a spus Ceciu.

Magazinul se adreseaza colectionarilor si celor care vor sa fie in pas cu moda (trend-victims). “Pentru colectionari conteaza foarte mult mecanismul, pentru trend-victims brandul. Oamenii isi doresc sa isi schimbe ceasurile cat mai des. Piata ceasurilor de lux este in continua crestere, acum patru ani nu aveau succes”, a motivat acesta deschiderea magazinului.

Ceasurile de colectie originale vor putea fi achizitionate la jumatate din pretul de catalog. Marcile de ceasuri expuse spre vanzare apartin indstriei orologeriei de lux: Audemars Piguet, Cartier, Chopard, Vacheron Constantin, Rolex, Franck Muller sau Girard Perregaux.

“Avem in prezent in jur de 20 de ceasuri spre vanzare, de la Rolex (1.600 de euro), la un model skeleton Audemars Piguet – Royal Oak, la un pret de catalog de 85.000 de euro, pe care noi il vindem cu 35.000 de euro”, a spus fondatorul Antic Horologivm.

Numarul de ceasuri expuse spre vanzare ar putea ajunge la 150-200 pe luna, potrivit declaratiilor acestuia. “Imi doresc aproximativ 20 de clienti lunar. Teoretic, pentru a fi rentabil, magazinul trebuie sa aiba incasari de 400.000 de euro in primul an de activitate. Sper sa putem ajunge si la 600.000 de euro. Este suficient sa avem si maxim doi clienti pe saptamana, care achizitioneaza ceasuri in valoare de 30.000 de euro, pentru a ne atinge obiectivele”, mai afirma Ceciu.

Comisioanele de vanzare practicate de magazin se vor incadra in maxim 10% din pret, fiind negociabile in functie de modelul ales, a adaugat maestrul ceasornicar Ceciu.

In prezent, exista si o expozitie de ceasuri de colectie, pusa la dispozitie de Muzeul Ceasului din Romania, in care se regasesc piese aduse din Franta sau Anglia sau apartinand patrimoniului romanesc, prin colaborarea cu Muzeul Ceasului din Ploiesti. Expozitia va fi deschisa publicului pana pe 20 octombrie.

Anul viitor, fondatorul Antic Horologivm are in plan deschiderea unei scoli de ceasornicarie, pentru a educa publicul tanar in arta orologeriei, o meserie data uitarii in Romania.

Antic Horologivm a fost infiintata in 2004, ca laborator de reparatii si restaurari de ceasuri de lux si pendule. Atelierul ofera si servicii de expertizare ceasuri si diamante, manufacturare de ceasuri unicat sau personalizare de ceasuri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri