In primul semestru al acestui an cifra de afaceri a Farinsan a fost de 31.946.509 lei fata de 20.749.005 in perioada similara a anului trecut. Cresterea s-a bazat pe majorarea pretului la produsul finit cu 30% si a volumul de vanzari cu 20%.
„Ne-am indreptat atentia atat catre segmentul de retail cat si catre cel al marilor consumatori, punand accent pe productia de fainuri speciale, care este o zona de nisa, ceea ce ne-a permis mentinerea unei cote de piata de 5%, a afirmat Ioan Vladu, care a revenit in functia de director al Farinsan.

Majorarea pretului la grau in 2007, cu peste 50%, s-a rasfrant si asupra costurilor cu materia prima din prima parte a acestui an, obligand compania sa caute solutii pentru mentinerea costurilor la produsul finit la valori cat mai stabile.

„Si anul acesta ne confruntam cu probleme in ceea ce priveste graul", afirma directorul Farinsan.

Chiar daca productia a fost una mult mai mare decat in 2007, ceea ce a impins pretul spre 0,3 – 0,4 lei/kg, calitatea graului nu este una foarte buna, mult dintre el fiind bun doar pentru furaje, in special cel recoltat din zona sudica a tarii. Astfel, compania a fost nevoita sa achizitioneze grau la preturi mult mai ridicate de 0,6 lei/kg, nivel apropiat de cel al graului din import.

„De asemenea, in aceasta perioada exista problemele create de micii producatori, care au mori de mici dimensiuni, si lucreaza, in majoritatea cazurilor «fara acte» ceea ce le permite sa vanda la preturi sub cele ale pietei si de multe ori «la negru»”, spune Ioan Vladu.

Farinsan a fost infiintata ii anul 1996, a demarat productia propriu-zisa in 1999 si numara circa 180 de salariati.

Principalii competitori ai Farinsan sunt producatorii Vel Pitar, Dobrogea, Baneasa, Loulis, Pambac si Boromir.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri