Din ce in ce mai multi romani vor opta si anul acesta pentru un produs de calitate in detrimentul cantitatii, ceea ce va duce implicit la continuare lantului negru al falimentelor din industria alimentara romaneasca, este de parere Stefan Padure, vicepresedintele Angst, unul dintre cei mai importanti jucatori din piata locala a mezelurilor.
La inceputul acestui an s-a putut observa o crestere a calitatii activitatii de cumparare, o atentie mult mai mare aratata satisfacerii cat mai bine a unei nevoi efective de consum, in defavoarea cumparaturii de impuls utilizata in anii trecuti, a declarat pentru Wall-Street Stefan Padure (foto).

“Cred ca la baza schimbarii acestei tendinte a stat micsorarea bugetului familial alocat alimentelor, cat si cresterea gradului de cunoastere a pietei de catre clienti, acestia devenind mult mai exigenti in fata raftului. Asa putem explica situatia dificila in care se afla multi producatori de pe segmentul «de volum»”, explica Padure.

In aceste conditii, industria mezelurilor din Romania, estimata la aproximativ 800 de milioane de euro, va continua sa fie martora multor falimente, piata neatingand inca punctul maxim al crizei financiare. Piata mezelurilor de acum este cea mai slaba din ultimii 10 ani

“Un lucru bun este insa recunoasterea dreptului Romaniei de a scoate produsele crud uscate, pentru unele unitati agreate, printre care si noi, pe piata europeana, fapt ce ne poate aduce un avantaj prin marirea extensiva a pietei Salamului de Sibiu. Acest produs este unul care in perioada lui de inceput, facea numai obiectul exporturilor”, spune vicepresedintele Angst.

O solutie pentru redresarea industriei ar putea veni din orientarea guvernantilor catre agricultura prin crearea cadrului de producere a materii prime pentru industria alimentara, la calitati si preturi rezonabile. In plus, ca masura rapida ar fi scaderea TVA-ului la alimente, fapt ce poate stopa scaderea consumului, dar si micsorarea pietei negre, “boala foarte grava ce bantuie economia romaneasca”, potrivit lui Stefan Padure.

“Atata timp cat angajam generatiile viitoare la cheltuieli pentru plata unor salarii bugetare acum, credite ce merg direct in consum si sunt cheltuieli nu investitii nu pot avea o atitudine optimista asupra viitorului industriei alimentare romanesti. Plastic vorbind suntem ca o familie care se imprumuta ca sa manance si sa se imbrace, neproducand insa nimic. Cat timp credeti ca va functiona?”, afirma Padure.

Minim 5 noi locatii Angst

Daca in 2009 cifra de afaceri a grupului a fost de aproximativ 62 mil. euro, nivel similar cu valoarea vanzarilor din 2008, pentru acest an Angst vizeaza o crestere de 10%.

“Primele 3 luni ale acestui an (la pachet) au fost destul de bune in comparatie cu cele din anul trecut. Sa nu uitam ca in 2009 lunile ianuarie si februarie au fost luni atipice, adica vanzarile au depasit media lunilor similare din anii trecuti, efectele crizei simtindu-se mai tare din martie. In schimb cresterea cursului valutar a adus in primele 2 luni ale anului trecut importante pierderi financiare, pierderi ce au fost cu greu recuperate pana la sfarsitul anului”, declara Stefan Padure.

Potrivit acestuia, Angst “a depasit momentul” prin lansarea de noi game de produse (Bunatati traditionale, Gastronomie), precum si prin extinderea gamei de produse si marirea portofoliului de clienti.

De asemenea, incepand din 2009 analizele pe costuri sunt mult mai dese decat in anii trecuti, iar intentiile de investitii sunt analizate mult mai atent.

O alta masura luata de companie, fara a recurge la disponibilizari, a fost relocarea in Bucuresti a unor puncte de lucru din Oradea si Cluj. Fluctuatia de personal a existat insa in lunile in care au fost inchise, respectiv deschise unele puncte de lucru, dar la nivel de an Angst ramas cu un numar relativ constant de angajati, potrivit lui Stefan Padure.

Compania isi propune sa completeze reteaua de magazine proprii cu minim 5 noi locatii, in prezent avand deja semnate contractele pentru 2 locatii. Noile magazine vor fi deschise in prima faza in Bucuresti, costurile per locatie fiind cuprinse intre 200.000 si 900.000 de euro. In momentul de fata reteaua Angst cuprinde 22 de magazine, situate in Bucuresti, Otopeni, Buftea si Sinaia.

Angst detine doua fabrici de carne si preparate din carne pe care le comercializeaza sub marcile Angst, Salsi si Santivia.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri