Dedeman a urcat pe locul al doilea in topul celor mai cunoscute magazine de bricolaj

Retailerul de bricolaj Dedeman, detinut de oamenii de afaceri Adrian si Dragos Paval, ocupa locul al doilea in topul celor mai cunoscute branduri de profil din tara, arata un studiu realizat de compania de cercetare de piata IMRCG Consulting.

Aproape 8 din 10 romani au ajuns sa cunoasca brandul Dedeman chiar si numai dupa nume, pe fondul politicii agresive de extindere pe care a implementat-o compania in ultimii ani.

Dedeman a deschis patru unitati in 2010, la fel ca anul trecut. Retailerul a investit circa 50 de milioane de euro in magazinele pe care le-a inaugurat de la inceputul anului.

Germanii de la Praktiker au ramas lideri in topul notorietatii totale pe piata de bricolaj, 97% dintre respondenti cunoscand numele acestui brand.

Praktiker Romania conduce si la numarul total de magazine din bricolajul romanesc, cu un total de 26 de unitati.

Pana in prezent, Praktiker nu a deschis niciun magazin nou in 2010, dupa ce in 2009 a inaugurat o singura unitate.

Bricostore, al treilea jucator de pe piata locala de bricolaj in functie de numarul de magazine, cu 15 unitati, a picat pe pozitia a treia in clasamentul de anul acesta realizat de IMRCG Consulting, fiind devansat de Dedeman.

“In topul notorietatii <<top of mind>> (procentul celor care mentioneaza un brand ca fiind primul la care se gandesc dintr-un anumit domeniu), primul loc este de asemenea ocupat de Praktiker (44%). Bricostore reuseste sa pastreze locul doi, cu o notorietate „top of mind” de 17%, in usoara scadere fata de 2009. Marca romaneasca Dedeman se apropie de pozitia a doua, cu un punctaj de 12%, marcand din nou o crestere fata de anul trecut”, se arata in studiu.

Clientii segmentului magazinelor de tipul Do It Yourself (DIY) au devenit din ce in ce mai exigenti cu jucatorii de profil.

In 2010, un numar mai mare de clienti considera ca este important ca magazinul sa aiba o gama larga de produse (90%, fata de 81% in 2009), sa fie bine organizat, iar produsele usor de gasit (82%, fata de 75% in 2009) si sa ofere un raport bun pret-calitate (82%, fata de 75% in 2009).

"Cea mai parte a clientilor magazinelor de DIY este reprezentata de persoanele de peste 30 de ani, casatorite. Sunt in proportii relativ egale barbati si femei, cu o prezenta usor mai accentuata a femeilor in randul cumparatorilor de produse destinate amenajarilor. Ponderea cea mai mare o detin cei care au in proprietate unul sau mai multe spatii de locuit. De asemenea, intr-o pondere dominantă, clientii acestor magazine nu au in intentie sa se mute intr-o locuinta noua, aceasta optiune fiind explicata in primul rand de situatia economica dificila din prezent”, spune Monica Vilcu, managing director la firma de consultanta.

Studiul a fost realizat in perioada aprilie – iulie 2010, pe un esantion de 1.000 de respondenti din mediul urban, cu varste de 18-60 de ani.

Citeste si Topul celor mai activi retaileri de bricolaj. Doar 10 magazine si-au deschis portile in 2010

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri