Rezultatele din Romania au afectat vanzarile grupului german in regiunea Europei de Est, astfel incat vanzarile au crescut in trimestrul al treilea, comparativ cu perioada similara din 2009, cu 10,1%, pana la 4,25 de miliarde de euro, dar ca urmare a performantelor inregistrate in Turcia si Rusia, potrivit Mediafax.
Pentru primele noua luni, vanzarile s-au cifrat la 12 miliarde de euro, adica un avans de 7,1%, divizia de magazine cash & carry contribuind cu 8,18 miliarde de euro la acest rezultat. Divizia de hipermarketuri a raportat incasari de 2,1 miliarde de euro in perioada ianuarie-septembrie, dintre care 722 de milioane de euro au fost inregistrate in trimestrul al treilea.
Pana in prezent, grupul german Metro, cel mai mare jucator din retailul local, a investit peste un miliard de euro pe piata romaneasca in cele 50 de magazine detinute si, dupa ani de avans exploziv, cand ratele de crestere ajungeau si la 20% de la an la an, socotelile au inceput sa scartaie in 2009.
Anul trecut, declinul inregistrat pe piata de profil a fost de 10%, iar pentru 2010 estimarile sunt in aceeasi nota, daca nu chiar mai pesimiste. Ultimul cuvant il va avea de spus cel de-al patrulea trimestru, perioada in care retailerii spera sa-si dezmorteasca vanzarile odata cu sarbatorile de iarna.
Metro nu este singurul care a anuntat rezultate mai slabe trimestrul acesta. Astfel, si vanzarile Carrefour in Romania au coborat cu 2,8% in trimestrul al treilea, la 270 de milioane de euro, un declin infranat insa de extinderea retelei de magazine (pe segmentul supermarketurilor).
In termeni de acelasi numar de magazine, grupul francez a raportat pe plan local o scadere de 6,1% in trimestrul al treilea si de 5,3% pentru perioada ianuarie-septembrie.
O scadere puternica a vanzarilor a anuntat retailerul de bricolaj Praktiker: minus 25% in trimestrul al treilea versus aceeasi perioada a anului trecut, adica 57,2 milioane de euro.
"Desi vanzarile au mers foarte bine in unele tari, iar alte piete s-au bucurat de cresterea prognozata, masurile fiscale menite sa stabilizeze finantele publice in cele mai importante state pentru Praktiker, Grecia si Romania, au condus la o reducere semnificativa a veniturilor discretionare si a cheltuielilor consumatorilor privati. Aceasta situatie a determinat scaderea cererii pentru produse de bricolaj, care a avut un impact negativ semnificativ asupra vanzarilor Praktiker", se precizeaza in raportul financiar prezentat de companie.
Prima luna cu un TVA mai mare: Retailul, scadere de 10,5% in iulie
Volumul cifrei de afaceri in comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a scazut in iulie cu 10,5% fata de luna anterioara, ca urmare a reducerii vanzarilor de produse alimentare, nealimentare, bauturi si tutun, potrivit Institutului National de Statistica (INS).
Jurnalistii wall-street.ro iti recomanda si articolul Cum se simte criza in principalele sectoare de consum: Ce urmeaza in al doilea semestru?
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: