In Germania exista 600 de astfel de cafenele. Franta va incheia anul acesta cu un numar de 100 de locatii. McDonald’s pune pe harta McCafe si Bucurestiul, inaugurand in urma unei investitii de 120.000 de euro prima cafenea, in incinta restaurantului din Unirea Shopping Center. Karen Bishop, directorul general al McDonald’s Romania, a detaliat pentru wall-street.ro care sunt planurile gigantului fast-food in privinta noului concept.
McDonald’s a deschis primul McCafe in 1993 in Australia, creat ca un concept menit a extinde varietatea de produse pe baza de cafea oferite de lantul de restaurante de tip fast-food. In prezent, in Germania exista cea mai mare retea de cafenele McCafe, numarand peste 600 de locatii, in timp ce Franta va incheia 2010 cu un numar de 100 de cafenele. Astfel de locatii sunt prezente si in Austria, Cehia, Ungaria, Rusia si Suedia.

In cifre, o cafenea McCafe aduce 5-10% din cifra de afaceri a unui restaurant McDonald’s din Germania.

Planurile pentru deschiderea primului McCafe in Romania au demarat la inceputul verii, locatia aleasa fiind si primul restaurant deschis de McDonald’s in urma cu 15 ani in Unirea Shopping Center. Investitia totala s-a ridicat la 120.000 de euro, suma alocata achizitionarii echipamentelor si redecorarii restaurantului.

Cafeneaua are o capacitate de 44 de locuri si 10 angajati, cu o vechime de aproximativ 2 ani in echipa McDonald’s Unirea.

“Am decis ca este momentul oportun pentru un astfel de pas in ciuda contextului economic dificil, intrucat cafeaua si-a pastrat locul important in viata consumatorului roman, o parte importanta din socializare. Ma astept ca Unirea McCafe sa aduca un plus de 10% in vanzari, intrucat vorbim de o locatie traditionala pentru o cafenea, in centrul orasului, o zona de cumparaturi, de business”, explica Karen Bishop (foto).

Intalnire de afaceri la McDonald’s

Ora 11.00. La una din mesele din McCafe are loc un interviu de recrutare pe zona de banking. Alaturi, cativa studenti servesc capucino si ciocolata calda.

“In locatiile din centrul orasului avem studenti care isi tin lectiile de limba straina in restaurantele noastre, avem oameni de afaceri care au intalniri de business sau interviuri. Daca de regula comanda se opreste la o singura cafea si un desert, in McCafe numarul produselor comandate poate sa creasca la 2-3. Vizam tineri studenti, oameni de afaceri pasionati de cafea”, spune directorul general al McDonald’s Romania.

Printre produsele pe baza de cafea care inregistreaza cele mai mari vanzari se numara capucino si café latte. Materia prima este importata. In prezent, produsele de patiserie si cofetarie provin din Germania, insa potrivit lui Karen Bishop, McDonald’s Romania vizeaza incheierea pe viitor a unor contracte cu furnizori locali.

Stradal vs. mall-uri


Intrebata despre evolutia din acest an a restaurantelor McDonald’s din centrele comerciale si a locatiilor stradale, Karen Bishop a precizat ca cele din urma sunt mai putin afectate de orice schimbare in economie si prezinta rata cea mai mare de crestere.

“In general, restaurantele «drive through» performeaza cel mai bine. Daca achizitionam terenul pentru un astfel de restaurant investitia se ridica la 3,5 mil. euro, deci ne uitam la acele locatii care vor avea succes in urmatorii 20 de ani. In privinta mall-urilor, trebuie sa avem spatiul necesar, sa existe suficiente magazine care sa atraga consumatorii. Centrele comerciale sunt cele mai afectate de fluctuatiile economiei si din acest motiv incercam sa mentinem prezenta in mall-uri la minim in portofoliul nostru imobiliar. Sau cum imi place sa ii spun echipei noastre de dezvoltare – pentru deschideri ma axez pe locatiile drive through, food court-urile sunt «hobby»”, declara Bishop.

Segmentul de drive through reprezinta aproximativ 40% din vanzarile unui restaurant McDonald’s.

2010 va aduce o crestere de o singura cifra a afacerilor lantului american de fast-food in Romania, insa sefa operatiunilor locale a McDonald’s se declara “multumita” in conditiile in care romanii nu mai dispun de acelasi buget ca in 2007 sau 2008. Anul trecut, compania a raportat afaceri in crestere cu 4% fata de 2008, pana la circa 416 milioane lei, pentru 2010 bugetand un avans de 5%, potrivit declaratiilor anterioare ale oficialului McDonald’s.

“In 2010 am putut observa care au fost companiile puternice si cele slabe. Cand economia creste cu 2 cifre, nu trebuie sa fii foarte destept pentru a avea rezultate pe termen scurt, insa in perioade de criza vezi talentul adevarat, si aici ma refer la oamenii de marketing. 2010 a fost provocator, dar de succes”, afirma Bishop.

In ceea ce priveste 2011, oficialul McDonald’s sustine ca “arata optimist, insa cu un grad sanatos de realism”. “Vom avea parte de o revenire lenta, insa prioritar este sa iti mentii directiile strategice, altfel iti poti pierde orientarea”, completeaza Karen Bishop.

Planurile companiei vizeaza deschiderea a 2-4 restaurante noi in Bucuresti si in tara, pentru care vor fi angajati intre 40 si 70 de angajati per locatie. Bugetul pentru extinderea retelei locale in 2011 se ridica la 45 mil. lei.

In cele 62 de restaurante McDonald's din 21 de orase din tara lucreaza circa 3.300 de angajati. In cei 15 ani de prezenta pe piata din Romania compania a investit circa 300 milioane euro in dezvoltarea retelei si a avut peste 500 milioane de clienti, adica o medie de 140.000 clienti pe zi.

La mijlocul lunii octombrie, McDonald’s a inaugurat in Romania, in parteneriat cu grupul austriac LLI Euromills, prezent pe plan local prin compania Titan, prima fabrica de chifle.

McDonald's este cel mai mare retailer global din domeniul serviciilor alimentare, cu peste 32.000 de restaurante in 117 tari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri