Vanzarea Vector Watch catre Fitbit a luat prin surprindere, astazi, cu atat mai mult cu cat au vandut toti actionarii si investitorii, inclusiv 3TS (Catalyst Romania); “este o tranzactie buna, atat pentru actionari, cat si pentru echipa globala de tehnologie in acelasi domeniu de activitate”, detaliaza, pentru wall-street.ro, Marius Ghenea, director de investitii in cadrul 3TS.

Fitbit a achizitionat de la Vector Watch IP-ul (platforma software) si a preluat echipa. Tranzactia nu a presupus preluarea de active hardware.

“Viziunea este de a construi un centru de dezvoltare de top al Fitbit la Bucuresti ce va include atat echipe de product management, cat si de design, dezvoltare software si research”, detaliaza Andrei Pitis, fondator si CEO al Vector Watch.

Actualul CEO al companiei se va alatura Fitbit in pozitia de VP engineering si va coordona centrul Fitbit de la Bucuresti.

Tranzactie pe o piata in scadere

Piata globala de smartwatch-uri si-a inceput declinul in 2016; conform datelor International Data Corporation (IDC), vanzarile de smartwatch-uri la nivel global in trimestrul trei s-au ridicat la 2,7 milioane de unitati livrate, o scadere abrupta de 51,6%, fata de cele 5,6 milioane de unitati livrate in aceeasi perioada a lui 2015.

Este de notat ca, desi scaderea este masiva, aceasta se datoreaza si faptului ca al doilea model al Apple Watch, unul dintre principalii jucatori, urma sa fie prezentat cateva saptamani mai tarziu, iar alti jucatori majori de pe piata se aflau in proces de repozitionare a produselor. Per total, deci, acest lucru lasa vendorii cu ceasuri mai vechi pe rafturi, interesul scazand.

“Totodata, a devenit evident ca ceasurile inteligente nu sunt chiar pentru toata lumea”, spune Jitesh Ubrani, senior research analyst la IDC Mobile Device Trackers. “A avea un scop clar pentru folosirea lor este din ce in ce mai important, si diferentierea experientei de la un brand la altul devine din ce in ce mai clara”, continua el.

Cu alte cuvinte, pe o piata in scadere si care se contracta din ce in ce mai mult, vanzarea Vector Watch a fost foarte oportuna. Cel mai probabil Fitbit, unul dintre principalii jucatori pe piata de smart wearables si numarul unu pe wearables conform IDC, va folosi linii de cod din proprietatea Vector pentru a imbunatati produsele personale, dupa ce companiile au anuntat, oficial, ca nu vor scoate produse (fizice) noi sub brandul Vector.

Cei circa 50 de angajati ai Vector, conform oficialilor companiei, raman pe pozitii si, mai mult, urmeaza angajari, in special pe zona de dezvoltare software.

Ce a vandut, de fapt, Vector?

In aceste conditii, te-ai putea intreba de ce anume a cumparat Fitbit Vector Watch.

In primul rand, know-how si patente; piata wearables ramane una fierbinte, iar tehnologia ar putea face diferenta. In al doilea rand, conexiunile pe care le are Vector Watch in piata, contractele cu operatorii telecom, dar si prezenta in anumite state precum Filipine, Malaezia, Singapore, Thailanda dar si tarile baltice si state care folosesc alfabet chirilic.

Nu in ultimul rand, achizitia inseamna pentru Fitbit scoaterea de pe piata a unui concurent in zona de wearables, concurent care se extindea agresiv in din ce in ce mai multe state, intersectandu-se, inevitabil, cu operatiunile companiei americane cu sediul in San Francisco.

Citeste si:
ANIS: Firmele straine din IT, desi minoritare, acopera 73% din piata
ANIS: Firmele straine din IT,...

Vector Watch a atras fonduri de circa 12 milioane de dolari in funding VC, inclusiv o runda de 5 milioane de dolari in noiembrie, si, scrie Venturebeat, “nu este de asteptat ca investitorii sa recupereze multi bani, dupa deal-ul Fitbit”.

Ceasurile Vector au fost dezvoltate de la zero in Romania, inclusiv platforma software, si hardware-ul, iar avantajul sau competitional e ca bateria are o autonomie de 30 de zile sau chiar 50 de zile daca eliminam secundarul. Senzorii pot masura pasii, datele despre somn, dar primeste notificari privind SMS-urile, apelurile sau mesajele de pe mail. Ceasul Vector este disponibil in doua forme: rotund de 43,5mm si dreptunghiular de 40,5mm, modelele Luna, respectiv Meridian. Ceasul este compatibil cu sistemele de operare iOS, Android si Windows Phone, fiind disponibile peste 100 de fete si aplicatii care pot fi descarcate din magazinul virtual Vector Watch.

Fitbit a cumparat Vector Watch si a preluat echipa si proprietatea intelectuala. Toti actionarii si-au vandut participatia din cadrul companiei catre americanii de la Fitbit.

Fitbit a fost fondat in 2007 de James Park si Eric Friedman. Pe 7 mai 2015, Fitbit s-a listat la bursa la o evaluare de 4,1 miliarde de dolari. Cu toate acestea, piata nu a reactionat cum sperau actionarii la dispozitivele purtabile si, in 2016, entuziasmul a scazut. Astfel, actiunile Fitbit au scazut in 2016 cu 50%, iar James Park, CEO-ul Fitbit, compania care a preluat Vector Watch, a anuntat in octombrie ca firma va trece printr-o schimbare radicala de focus, de la o companie de electronice de larg consum la una de sanatate digitala.

Cea mai mare achizitie din istoria Fitbit este Pebble, producatorul de ceasuri inteligente care s-a dezvoltat pe Kickstarter. Tranzactia pentru Pebble a fost estimata la 40 de milioane de dolari si a avut aceeasi forma – Pebble nu va mai produce dispozitive, va oferi doar suport si se va alatura echipei Fitbit, pentru a produce noi device-uri purtabile sub brandul american.

Citeste si:
1 din 2 firme va angaja in 2020. Romania are nevoie de 1 mil. angajati
PwC Romania: Peste jumatate...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Acces la filme si jocuri pentru romanii care calatoresc cu autocarul