Retailerul de articole sportive Decathlon a inaugurat saptamana trecuta primul centru logistic din Europa de Est in comuna Stefanesti, marcand astfel o noua etapa pentru business-ul Decathlon pe plan local. Romania devine astfel o piata importanta pentru retailerul francez, care este prezent aici cu toate segmentele sale de business: retail, productie, logistica, dar si suport IT pentru Romania si alte tari europene, a declarat Jean Francois Mace, CEO Decathlon pentru wall-street.ro.

Decathlon este prezent in 33 de tari, insa Romania nu este o piata de top pentru retailer. Cele mai mari vanzari se inregistreaza in Franta, Spania, China si Italia. In Romania a intrat in 2009 si a ajuns la o retea de 20 de magazine si urmeaza sa deschida alte doua.

Saptamana trecuta, Decathlon a inaugurat primul centru logistic din Sud-Estul Europei, situat in comuna Stefanesti, care va aproviziona trei tari din Europa de Sud-Est: Romania, Bulgaria si Grecia. Spatiul are o suprafata totala de 29.000 metri patrati, o capacitate de aprovizionare de cel putin 30 de magazine, a necesitat o investitie de 4 milioane de euro si marcheaza o noua etapa in pozitionarea Romaniei in strategia de business a retaierului francez.

“Decathlon se dezvolta in lumea intreaga, dar Europa de Est are o crestere spectaculoasa. Acesta este motivul pentru care am decis sa investim in Romania, datorita locatiei, dar si productiei. Romania este una dintre putinele tari unde suntem prezenti cu toate afacerile noastre: retail, productie si acum logistica. Avem, de asemenea, nu am mentionat pana acum, o echipa de IT care asigura suportul si deschid magazine online nu doar pentru Romania, ci si pentru alte tari europene”, spune Jean Francois Mace.

Suntem convinsi ca Romania va avea un rol major si un viitor grozav datorita locatiei, a acestei cresteri spectaculoase inregistrata la nivel european, dar si datorita tuturor afacerilor pe care le detinem aici.

-Jean Francois Mace-

Productie locala

Pe langa retail, Decathlon a dezvoltat de-a lungul timpului si zona de productie pe plan local. In prezent, retailerul francez produce biciclete, genti, incaltaminte, textile si planuieste sa produca si echipamente de fitness.

“Vrem sa marim productia, avem un program urias de investitii cu doi parteneri din Timisoara, vrem sa producem 600.000 de genti, iar in urmatorii 3 ani sa ajungem la 1,5 milioane de unitati”, mai spus Jean Francois Mace.

Procesele de productie au loc in diverse etape, nu doar in asamblare componentelor, insa reprezentantii Decathlon vor sa dezvolte si alte procese si sa produca si alte categorii de produse, precum incaltaminte pentru hiking si imbracaminte pentru cycling.

“Planuim sa dezvoltam tarile din Europa de Est si avem nevoie de tot mai multa productie locala pentru ca doar asa vom putea reduce costurile de transport”, a explicat Jean Francois Mace.

Strategia retailerului este de a produce local si in cantitati cat mai mari pentru a reduce preturile articolelor sportive. In ultimii trei ani, Decathlon a scazut preturile cu 8-10% si va continua sa le reduca.

Planurile Decathlon la nivel global

Retailerul francez estimeaza ca anul acesta va ajunge la afaceri globale de 200 milioane euro, ceea ce inseamna o crestere de doua cifre fata de anul anterior.

Planurile de dezvoltare includ intrarea pe noi piete precum: Grecia (la finalul anului viitor, care va fi aprovizionata din Romania), Serbia, Ucraina, Canada, Statele Unite ale Americii (vor redeschide dupa ce in trecut au mai fost prezenti dar s-au retras), Africa, Coreea de Sud, Kazakstan.

In Romania, Decathlon planuieste sa dechida doua magazine pana la finalul anului, in Piatra-Neamt si in Buzau, unde vor investi 850.000 euro, respectiv 600.000 euro. Strategia de extindere pe plan local prevede deschiderea a 2-3 magazine anual pentru urmatorii trei ani.

La nivel local, Decathlon dispune de o retea de 20 de spatii comerciale, iar de la inceputul anului 2017, reteaua a fost dezvoltata cu un nou magazin – centrul comercial din Botosani, cel de-al cincilea din zona Moldovei. De asemenea, in acest an a fost extins si magazinul Decathlon Pallady, care din luna august dispune de o suprafata dublata de 4,200 metri patrati.

La nivel mondial, Decathlon reuneste peste 83.000 de colaboratori, reprezentand 80 de nationalitati. Decathlon comercializeaza peste 39.000 de produse, iar in centrele sale de cercetare isi desfasoara activitatea ingineri aflati in permanenta cautare de solutii si inovatii tehnice pentru a face sportul accesibil tuturor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri