Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunţat că tronsonul Suplacu de Barcău-Nuşfalău din A3 (Autostrada Transilvania) va fi dat în folosinţă în jurul datei de 15 septembrie, moment în care România va ajunge, în sfârșit, să aibă 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres.

Este vorba despre un segment de nici 14 kilometri, care ar permite însă autorităților să se laude că, în fine, avem și noi 1.000 de kilometri de autostradă - în vreme ce Ungaria are mult peste 2.000, la o suprafață de două ori și jumătate mai mică. În februarie anul acesta am ajuns la 994,6 km de autostradă și drum expres în urma deschiderii lotului A1 Sibiu-Boița.

"Lucrările sunt în grafic, undeva în 15 septembrie vor fi finalizate şi va fi dat în circulaţie acest lot, un lot de peste 13 kilometri. Mai au lucrări acum la capăt, să facă acea descărcare astfel încât să fie folosită întreaga bucată. S-au înscris în ceea ce şi-au asumat iniţial", a declarat ministrul Grindeanu, după o vizită pe teren.

Ce vrea să spună oficialul este că lotul Suplacu de Barcău-Nuşfalău din A3 nu se lega, practic, la nimic, ci ar fi fost o autostradă ”bibelou de pus în vitrină”. ”In minunat muzeu”m i-au zis cei de la Asociația Pro Infrastructura, din cauză că nici după deschiderea oficială nu ar fi putut fi utilizată. Practic, șoferii nu ar fi avut de unde să urce și unde să coboare de pe acest segment de șosea, fiindcă nu era conectat la restul infrastructurii rutiere.

Loturile din Autostrada Transilvania de la capetele sale nici măcar nu există. Pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Chiribis s-a organizat a patra licitație în iunie 2023. La celălalt capăt, lotul Poarta Sălajului-Nușfalău a fost scos din nou la licitație. Aici ar urma să fie construit cel mai lung tunel din România, de aproape 3 kilometri, la Meseș.

Teoretic, Suplacu de Barcău- Nuşfalău trebuia să fie gata încă din luna mai a acestui an. Contractul avea, de fapt, ca termen de finalizare luna februarie 2023, dar vina nu a fost a turcilor de la Nurol, care au construit lotul din A3, ci a autorităților, care nu au făcut la timp demersurile astfel ca mini-autostrada de 13,55 km să fie conectată cu restul infrastructurii din România. Practic, era nevoie ca CNAIR să facă formalitățile pentru execuția soluției provizorii de conectare cu DN19B la sud de Suplacu de Barcău, ceea ce însemna, în principal, exproprieri suplimentare.

Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri