Comertul modern autohton avea la sfarsitul anului trecut o pondere de 39%, acesta fiind impartit in proportii egale intre hypermarket-uri si supermarket-uri.

Comertul traditional ocupa 61% din piata de retail autohton, insa pana la sfarsitul anului 2010, acesta va ajunge la 50%, valoare egala cu cea a comertului modern, sustine Andreea Marin, director de marketing al Carrefour Romania.

In Europa de vest, pietele mature sunt dominate de comertul modern. Acesta se regaseste in proportie de 99,6 la suta in Franta, 94,3% in Spania sau 92% in Germania. "La nivel de retail, Romania este inca in faza de crestere", a adaugat Mihai.

In Romania, comertul modern este practicat de 74 de hypermarmarket-uri si 88 de supermarket-uri.

In privinta echiparii gospodariilor cu echipamente electrocasnice, romanii detin in propotrtie de 86,1% un radio si o combina audio, 124,1% detin televizoare, 86%, frigider, 93% aragazuri, insa doar 67% au o masina de spalat.

Conform Andreei Mihai, cifra de afaceri medie realizata pe metru patrat in piata de retail autohona la sfarsitul anului 2006 era de 10.300 euro.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
(P) Forte proaspete pentru cumparaturile de Paste la Carrefour