Comertul modern autohton avea la sfarsitul anului trecut o pondere de 39%, acesta fiind impartit in proportii egale intre hypermarket-uri si supermarket-uri.
Comertul traditional ocupa 61% din piata de retail autohton, insa pana la sfarsitul anului 2010, acesta va ajunge la 50%, valoare egala cu cea a comertului modern, sustine Andreea Marin, director de marketing al Carrefour Romania.

In Europa de vest, pietele mature sunt dominate de comertul modern. Acesta se regaseste in proportie de 99,6 la suta in Franta, 94,3% in Spania sau 92% in Germania. "La nivel de retail, Romania este inca in faza de crestere", a adaugat Mihai.

In Romania, comertul modern este practicat de 74 de hypermarmarket-uri si 88 de supermarket-uri.

In privinta echiparii gospodariilor cu echipamente electrocasnice, romanii detin in propotrtie de 86,1% un radio si o combina audio, 124,1% detin televizoare, 86%, frigider, 93% aragazuri, insa doar 67% au o masina de spalat.

Conform Andreei Mihai, cifra de afaceri medie realizata pe metru patrat in piata de retail autohona la sfarsitul anului 2006 era de 10.300 euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri