Balanta comerciala a Romaniei cu Bulgaria s-a mentinut pozitiva in primele opt luni din acest an, excedentul cifrandu-se la 532,8 milioane leva (271,8 milioane euro), dupa un avans al exporturilor cu 65%, potrivit datelor publicate de Statistica bulgara.
Romania a importat bunuri din Bulgaria de aproape 1,35 miliarde leva (687 milioane euro) in primele opt luni din acest an, cu 79% mai mult decat in intervalul similar din 2007, fiind a cincea piata de desfacere din Uniunea Europeana (UE) pentru produsele bulgaresti.

In schimb, Romania s-a clasat pe pozitia a treia intre statele membre in ce priveste valoarea exporturilor realizate catre Bulgaria, la opt luni acestea ridicandu-se la aproape 1,88 miliarde leva (959 milioane euro), fiind cu 64,8% mai mari decat in aceeasi perioada din 2007, arata NewsIn.

In perioada ianuarie - august 2008, Bulgaria a exportat cel mai mult catre Grecia, in valoare de 1,06 miliarde euro, Germania, de 949 milioane euro, si Italia (893 milioane euro).

Vecinul de la sud de Dunare al Romaniei a importat in primele opt luni cele mai multe produse din Germania, in valoare de 1,97 miliarde euro, Italia (1,3 miliarde euro) si Romania.

Exporturile totale al Bulgariei s-au cifrat la 20,66 miliarde leva (10,5 miliarde euro), 60% din acestea indreptandu-se catre alte state membre ale UE, in timp ce importurile totale au depasit 33,5 miliarde leva (17,1 miliarde euro), peste 55% fiind realizate din comunitatea europeana.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri