Raiffeisen Bank a anuntat astazi rezultatele unui studiu care releva cat sunt romanii de responsabili, in contextul unei noi pozitionari a bancii si a lansarii sloganului "Banking asa cum trebuie". Studiul, comentat de sociologul Barbu Mateescu (foto dreapta), a evidentiat, printre altele, cat de responsabili sunt romanii fata de bugetul personal, cat de mult economisesc in functie de venituri si orasele in care locuiesc, dar si cati merg la medic doar atunci cand ii deranjeaza ceva.

Potrivit sondajului realizat la comanda Raiffeisen Bank, care a inclus si categoria de varsta 16-24 ani, 9 din 10 romani sustin, cel putin la nivel declarativ, ca isi platesc datoriile la timp, iar 60% spun ca vor sa economiseasca.

Totodata, 8 din 10 romani cheltuie doar cat isi permit si doar o treime declara ca reusesc sa economiseasca. Cei cu veniturile nete peste medie (+5.500 lei) reusesc bineinteles sa puna mai multi bani deoparte, dar pentru cei care locuiesc in orasele foarte mici (sub 10.000 locuitori) situatia se schimba destul de dramatic in privinta platii datoriilor la timp, acest obicei nefiind un semn al responsabilitatii.

In ceea ce priveste responsabilitatea fata de sanatate, doua treimi dintre romani ajung la medic doar cand ii deranjeaza ceva si doar o treime apeleaza la medic periodic. In acelasi timp, din sondaj a rezultat ca 56% isi fac analizele anual.

Citeste si:
Raiffeisen Bank Romania introduce Garmin Pay: ce trebuie sa stii
Raiffeisen Bank Romania...

Cum se va schimba strategia Raiffeisen Bank odata cu noua campanie

Prin noua campanie de a "pune responsabilitatea in lumina", Raiffeisen Bank promite sa faca "banking asa cum trebuie", cu responsabilitate si bun simt. Presedintele bancii, Steven van Groningen (foto stanga), a spus prafrazand sloganul presedintelui Donald Trump ca are ca obiectiv personal sa faca banking-ul mare din nou (Make banking great again!).

Acest lucru va insemna in viata de zi cu zi si in relatia cu clientii ca banca va da mai multe explicatii despre ce inseamna creditarea responsabila, cum dezvolta un produs si cum il vinde.

"Cum colectam bani cand cineva este in dificultate? Daca cineva nu a platit, nu il aruncam in strada, ci ne uitam foarte atent la situatia familiala, daca este o locuinta primara sau este o investitie. Acum creste dobanda, dar si in perioadele in care nu crestea, noi faceam pentru fiecare client un grafic in care aratam care era suma lunara de rambursat daca dobanda ar creste cu 3 puncte procentuale", a exemplificat van Groningen una dintre politicile bancii, care indica un banking responsabil.

Citeste si:
Groningen, Raiffeisen Bank: Romania nu ocupa locul pe care il merita
Steven van Groningen,...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Sondaj: 4 din 10 romani se uita in telefon cand traverseaza strada