Exista discrepante mari intre nivelul de comisioane, acordat brokerilor de asigurari pentru intermedierea politelor de raspundere civila auto RCA, practicat pentru firmele de transport si taxi si restul categoriilor de clienti, in contextul in care companiie de asigurari, in special cele multinationale, evita vanzarea pe acest segment de piata, prin acordarea unor comisioane al caror nivel se afla sub nivelul de cost pentru forta de distributie din Romania, a declarat Viorel Vasile, CEO Safety Broker, cel mai mare broker de asigurari cu capital local din piata de profil, dupa valoarea primelor brute intermediate.

Viorel Vasile (foto) a aratat ca nivelul de comision mediu incasat de catre Safety Broker la finalul primului semestru din 2019, defalcat pe cele trei categorii practicate de asiguratori a fost de 13,6% pe segmentul de Retail, 13,3% pe corporate si 2,1% pe flote de transport auto si taxi. El a adaugat ca, in general, costul activitatii de intermediere este sustinut de valoarea comisionului practicat de catre companiile de asigurari pe fiecare segment de piata, iar pe flote de transport auto si taxi, singura companie "dispusa" sa subscrie RCA ar mai fi City Insurance, care ofera brokerilor de asigurari un comision de 8%, comparativ cu circa 1% cat ofera alti asiguratori RCA.

Asigurator Comision Retail Comision Corporate Comision Flote transport & Taxi Comision mediu
Allianz-Tiriac 12,0% 12,0% 1,0% 11,54%
Asirom 15,0% 15,0% 5,0% 12,45%
City Insurance 15,0% 10,0% 8,0% 13,32%
Euroins 15,0% 15,0% 0,1% 15,00%
Generali 12,0% 12,0% 1,0% 11,89%
Groupama 15,0% 15,0% 1,0% 14,80%
Grawe 14,0% 14,0% 1,0% 14,00%
Omniasig 13,0% 15,0% 2,0% 12,00%
Uniqa 10,0% 10,0% 1,0% 10,00%
Watford 15,0% 15,0% 1,0% 15,00%
Comision mediu 13,6% 13,3% 2,1% 14,03%

Declaratiile sale au venit in contextul in care Bogdan Chiritoiu, seful Consiliului Concurentei, a arata astazi, la o conferinta BAAR, ca, desi Comisia Europeana a solicitat eliminarea prevederii din Legea RCA a nivelul de maxim 25% cheltuieli de administrare si vanzari la politele RCA, companiile de asigurari si Autoritatea de supraveghere Financiara (ASF) ar trebuie sa gaseasca totusi solutii, prin mecanismele pietei, sa reduca aceste costuri, inclusiv prin crearea unui comision de referinta acordat brokerilor.

Seful Safety Broker a mai subliniat ca a remarcat "lipsa de interes a companiilor de asigurari in a promova catre consumatori posibilitatea ca acestia sa beneficieze de masina la schimb pe durata reparatiei auto".

Safety Broker este de 6 ani liderul pietei de brokeraj in asigurari, cu o cota de piata de 7,46% la S1 2019.

Citeste si:
Viitor sumbru pentru brokerii de asigurari: comisioanele RCA,...
Perpective sumbre pentru...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Ce spune cel mai mare broker de asigurari despre evolutia viitoare a tarifelor RCA