Doar câteva instituții financiare din România au reușit să aibă fluxuri coerente de înrolare sau creditare la distanță, deși vorbim de o piață financiară care se îndreaptă către o lume digitală și o lume non-cash, în care tehnologia joacă un rol important, a afirmat în cadrul podcastului Future Banking Ionuț Stere, Manager Forensic & Integrity Services în cadrul EY România.

De altfel, el sesizează faptul că, exceptând industria IT și industria financiar-bancară, restul industriilor nu au investit mult în ceea ce privește digitalizarea, nici măcar în dezvoltarea unor soluții de remote working.

"Suntem încă într-un stadiu incipient și nici educația societății noastre nu este pe deplin desăvârșită pentru a folosi tehnologia care ne poate fi pusă la dispoziție astăzi. Cel mai probabil, companiile nu au vrut să își asume până acum costurile de digitalizare, având în vedere și clientela pe care o adresează", a declarat Stere.

Iată AICI o listă a băncilor la care îți pot deschide 100% online un cont curent.

Puteți asculta aici întregul episod cu Ionuț Stere și veți afla mai multe detalii despre procesele de digitalizare ale băncilor și IFN-urilor din România, dar și despre ratele de fraudă și cybercrimes pe aceste fluxuri digitale.

Pe de altă parte, managerul EY România a remarcat în ultimii ani și IFN-uri care au reușit să implementeze încă de la început un flux online de înrolare și creditare la distanță, flux care a fost mai ușor de implementat în cazul acestora, neavând o bază de clienți mare sau sisteme IT de tip "legacy" așa cum au băncile.

"Cu siguranță acestea vor avea un avantaj competitiv în perioada imediat următoare și sunt foarte multe beneficii a ceea ce presupune această digitalizare. Practic fluxurile de înrolare digitală a clienților nu reprezintă altceva decât o transpunere a unei promisiuni a tehnologiei în cadrul serviciilor financiare și anume să avem totul la o atingere de buton", subliniaza Stere (foto).

Specialistul EY a explicat că prin aceste fluxuri instituțiile financiare își pot crește numărul de clienți și în special clienți de retail, pe un segment de vârstă tânăr, clienți care utilizează tehnologia în mod uzual în activitatea curentă, fie că vorbim de online sau mobile.

Sursa foto: Rawpixel.com_Shtterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri