Procesul de verificare a identității noilor clienți (KYC – know your customer) nu poate fi realizat 100% cu ajutorul inteligenței artificiale, băncile urmând să aibă în continuare nevoie de soluții bazate, în faza finală, pe verificarea actelor de către un angajat uman, spune Valentina Dragomir, Sales & Business Development, AriadNext - furnizor european de soluţii pentru identitate digitală, controlul identităţii, securitatea documentelor şi semnături digitale.
”Poate fi procesul de KYC atuomatizat și bazat 100% pe algoritmi AI? Raspunsul este nu. În Franța, acolo unde compania noastră a fost înființată, autoritate de reglementare face absolut obligatoriu ca documentele clienților să fie verificate și de un angajat uman”, a declarat Valentina Dragomir.
Pentru identificare clienților bancari, ea a explicat că printre cerințele trasate de Asociația Națională pentru Securitatea Sistemelor Informatice din Franța (ANSSI) se află furnizarea unui așa-zis ”video imprevizibil” al actului de identitate.
”Noi, ca o companie cu 11 ani de experiență în identificarea digitală, recomandăm acest video imprevizibil deoarece este singura soluție prin care se poate spune cu o siguranță de 100% că actul este autentic și că acesta se afla în posesia clientului în momentul înrolării”, menționează Valentina Dragomir.
Citeste si:
Ea subliniază că în România cartea de identitate este foarte ușor de falsificat, băncile având în prezent o misiune dificilă atunci când vine vorba de a combate fraudele într-un procent cât mai ridicat și în acelaști timp construind o soluție de înrolare digitală care să ofere o experiență cât mai facilă clienților, și care totodată să respecte legislația în vigoare a țării, dar și normele europene.
Valentina Dragomir a participat la Gala Future Banking 2021, organizată cu sprijinul partenerilor de la ING Bank România, MasterCard, Orange Money și Ariad Next.
Sursa foto: Ovidiu Udrescu
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: