BCR a înregistrat un profit net de 1,14 miliarde de lei (232,5 milioane de euro) în primele trei trimestre ale acestui an, în creștere cu 35% față de primele trei trimestre ale anului 2020, când profitul a fost de 845,8 milioane de lei (175,2 milioane de euro)

BCR a acordat finanțări noi pentru companii de peste 4,7 miliarde de lei în primele nouă luni din 2021, dintre care o treime reprezintă credite de investiții. Au fost susținute 4.100 companii care creează 240.000 de locuri de muncă.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 12,3% până la 1.576,7 milioane de lei (321,0 milioane de euro) în 1-9 2021, de la 1.403,7 milioane de lei (290,8 milioane de euro) în 1-9 2020, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și a unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a crescut ușor cu 1,1% până la 1.797,6 milioane de lei (366,0 milioane de euro) în 1-9 2021, de la 1.778,6 milioane de lei (368,5 milioane de euro) în 1-9 2020, determinat de volume mai mari de credite și depozite atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate, parțial compensat de impactul din dobânzi mai scăzute pe piața monetară.

Totodată, portofoliul total de credite nete acordate clienților de Banca Comercială Română (BCR) a crescut cu 11,1% an pe an la 30 septembrie 2021.

A doua cea mai mare bancă din România a oferit credite noi de 7,0 miliarde de lei în primele nouă luni (1-9) din 2021 către persoane fizice (credite ipotecare și de consum) și microîntreprinderi. În plus, în primele nouă luni ale anului curent, unu din cinci români care au accesat credite pentru locuințe au folosit BCR.

„Dincolo de cifre și de rezultatele financiare, în astfel de momente de bilanț, ne uităm la impactul real și la schimbările pozitive pe care proiectele noastre le aduc în societate. Continuăm să dezvoltăm activ pilonul educației financiare și am pus în centrul comunicării noastre din această toamnă, sfaturi practice de economisire pentru publicul larg, pentru a contribui cât mai direct la creșterea rezilienței financiare a românilor.
Scopul nostru este de a acționa ca o ancoră care dă siguranță economiei, atât prin sprijinirea programelor garantate de stat și a fondurilor europene, cât și prin soluții personalizate de finanțare. Există proiecte, idei și dorință de dezvoltare, precum și nevoia de modernizare și evoluție, așa cum există oameni bine pregătiți. Dovadă sunt cele peste 4.000 de companii finanțate anul acesta, o treime dintre credite fiind investiții, precum și semnarea acordului de colaborare dintre BCR și ROREG pentru a accelera atragerea investițiilor din fonduri europene pentru România SA și România SRL. Mediul de business a reușit de multe ori în ultimii 30 de ani să fie un reper în momente dificile, iar noi înțelegem să rămânem aproape de societate și de temele relevante pentru români, inclusiv prin susținerea campaniei de vaccinare, pentru siguranța și sănătatea tuturor”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Banca Comercială și-a accelerat, de asemenea, digitalizarea și a urmărit transformarea interacțiunilor cu clienții cu următoarele rezultate:

• 62% din creditele de nevoi personale din lunile 1-9 2021 au fost acordate 100% digital
• Creștere susținută a tranzacțiilor și produselor digitale:
◦ Creștere cu 60% a tranzacțiilor în George față de lunile 1-9 2020
◦ 55% din totalul cardurilor de credit și 64% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt acordate digital prin George
◦ George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi, ca reducere, clienților BCR care folosesc plata cu cardul, a ajuns la 565.000 de utilizatori.
• Extinderea platformei George cu parteneriate locale în jurul a 6 ecosisteme: Sănătate, Educație, Locuințe, Mobilitate, Afaceri și Stil de viață. Soluțiile Splash, Regina Maria sau Bitdefender sunt la un click distanță, noi parteneriate urmând să fie anunțate în perioada următoare.
• Banca a continuat să investească în noul model de business implementat în unități prin managementul programărilor clienților. A extins programul disponibil online, astfel că programările pot fi făcute pe tot orarul de funcționare al sucursalelor bancare. La un an de la introducere, aproape 5 milioane de programări au fost efectuate de către clienții BCR, cu o medie de 20.000 de programări pe zi.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Filip Bodoc
Filip este preocupat de feluritele tipuri de limbaj și de modul în care acestea însoțesc și determină legăturile indivizilor și ale comunităților și obișnuiește să își finalizeze observațiile scriind. Absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București și specializat pe Relații Internaționale, el consideră că instituțiile de pe teritoriul unui stat – și mai cu seamă cele economice – sunt într-o strânsă întrepătrundere cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri