Profitul net al ING România a fost de 276 milioane de lei în primele trei luni din 2022, după o creștere de 67% față de T1 2021. Parte din această creștere se datorează scăderii costurilor cu provizioane în primele trei luni din 2022, care au ajuns la 46 milioane de lei, fiind cu 52% mai mici față de T1 2021.

Venituri totale 667 milioane de lei, în creștere cu 23% față de primul trimestru din 2021. Depozitele atrase au totalizat 50.99 miliarde de lei, în creștere cu 9% față de primul trimestru din 2021. Portofoliu credite brute a urcat la 35.54 miliarde de lei, după o creștere de 21% față de primul trimestru al anului 2021.

„Primele două luni ale anului au început cu un suflu nou, cu speranța reîntoarcerii la normal după doi ani de pandemie. Din păcate, izbucnirea conflictului din Ucraina ne-a plasat din nou într-o zonă de incertitudine, aducând consecințe economice și sociale importante și dificil de prognozat pe termen mediu și lung. Similar cu perioada care a marcat începutul pandemiei în 2020, observăm o abordare mai prudentă în rândul clienților noștri, companii și persoane fizice. Acest fenomen, dublat de inflația crescută și dobânzile aflate în trend ascendent, determină clienții să își cântărească cu mai multă atenție planurile de investiții”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING România.

Citește și: Ritmul alert în care au început să se împrumute românii, confirmat de rezultatele Băncii Transilvania

Nevoia de stabilitate și predictibilitate a clienților persoane fizice s-a accentuat în primul trimestru al anului. Peste 70% dintre persoanele care au accesat un credit nou pentru o locuință s-au orientat către creditul ING Ipotecar 7FIX, cu șapte ani de dobândă fixă.

Citește și: Director BRD: Mulți clienți preferă să schimbe dobânda variabilă cu cea fixă, în loc de rocada ROBOR-IRCC

În același timp, în zona creditelor de consum, clienții au ales credite cu o valoare mai mică și au optat din ce în ce mai mult pentru soluții precum cardul de credit sau overdraft.

Prin creditul 100% online introdus în 2021, banca oferă un proces end-to-end online, unde clienții au controlul complet asupra deschiderii, administrării plăților și închiderii unui credit de nevoi personale direct din ING Home’Bank.

Procesul de rambursare și închidere durează câteva minute, poate fi făcut de pe orice dispozitiv, laptop, desktop sau smartphone și îi scutește pe clienți de timpul și efortul de a se deplasa până la un punct de lucru fizic, în rețeaua ING Office.

Citește și: Interesul tot mai mare al românilor pentru împrumuturi a dus la creșterea profiturilor BCR

Creditele neperformante au rămas scăzute

„Rata creditelor neperformante (a fost n.r.) situată în cazul nostru pe un palier stabil de aproximativ 3%. Creditarea a continuat să crească în primele luni ale anului, iar economisirea a înregistrat de asemenea o evoluție pozitivă. Apetitul clienților pentru produse și servicii digitale este în continuă creștere, o indicație clară în acest sens fiind dublarea vânzărilor prin aplicația de mobile banking Home’Bank, creșterea constantă a plăților cu cardul ori telefonul mobil și adopția SoftPOS în rândul antreprenorilor”, a mai spus Bîtu.

„Nu putem neglija situația de criză în care ne aflăm, care va aduce probabil și evoluții mai puțin favorabile în lunile care urmează. Ne reafirmăm intenția fermă de a ne sprijini clienții și de a găsi împreună cele mai bune soluții pentru depășirea momentelor dificile, așa cum am făcut-o cu consecvență de-a lungul anilor.”

Cum se vede digitalizarea

Vânzările digitale ajung la o pondere de 47% din total, restul fiind generate de către consultanții din rețeaua ING Office. Acest echilibru confirmă modelul de business mixt, unde clienții au opțiunea de a accesa 100% digital produsele și serviciile pentru nevoile lor cotidiene, dar pot în egală măsură să apeleze la consultanții din agenții pentru produsele cu un grad mai ridicat de complexitate.

În același timp, plata cu cardul continuă să câștige teren în rândul clienților persoane fizice ING, atât în magazine fizice, cât și în e-commerce. Astfel, după ce în primăvara anului 2020 plățile cu cardul depășeau retragerile cash pentru prima oară în istoria ING, în primul trimestru din 2022 acestea deja reprezentau 57% din totalul plăților făcute de clienți.

Finanțări și emisiuni ale ING

Astfel, la începutul anului, ING s-a implicat activ în cea de-a doua emisiune de obligațiuni verzi, în valoare de 500 de milioane de euro, pentru proprietarul de centre comerciale NEPI Rockcastle.

De asemenea, ING a fost implicată în facilitatea de credit de 45 de milioane de euro pentru Romanian Business Consult (cel mai mare furnizor de soluții IT pentru piața de retail din România), în finanțarea de 52 de milioane de euro pentru furnizorul local de apă îmbuteliată La Fântâna și în acordarea unui credit de 240 milioane de euro companiei E.ON pentru activitatea de furnizare de energie electrică și gaze naturale, în contextul plafonării și compensării facturilor de energie.

În ceea ce privește segmentul antreprenorial, ING continuă finanțările prin IMM Invest, alăturându-se și subprogramului Agro IMM Invest. Pe segmentul Business Banking (companii cu cifra de afaceri până în 500 de milioane de lei), o finanțare importantă acordată de ING a fost pentru Ovidius Clinical Hospital, în valoare de 80 milioane de lei, pentru construirea unui nou spital și crearea primei secții de cardiologie intervențională și chirurgie cardiovasculară din zona Dobrogei.

Totodată, ING a lansat aplicația ING SoftPOS pentru antreprenori, care permite comercianților să renunțe la dispozitivele POS și să încaseze cu telefonul mobil.

SoftPOS face mai accesibile serviciile de plată cu cardul, în special pentru micii comercianți care au un volum mai mic de operațiuni și care necesită un grad mai mare de mobilitate. Produsul a fost bine primit de aceștia, astfel că, în prima lună de la lansare, peste 1.000 de comercianți și utilizatori s-au înrolat în aplicația mobilă.

În prima parte a anului, Startarium, proiectul de sănătate financiară pentru antreprenori co-fondat și susținut de ING Bank, a încheiat prima etapă a programului Startarium4Good, Impact Accelerator.

În lunile februarie și martie, 27 de afaceri sociale au trecut printr-un proces accelerat de dezvoltare a strategiei de scalare prin workshop-uri alături de specialiști, mentorat și training. De asemenea, cele 27 de afaceri au concurat pentru o finanțare de 30.000 de euro, oferită de ING Bank. În urma pitch day-ului, au mers în etapa a doua a programului următoarele patru afaceri: OilRight, WWF România, Asociația Help Autism și Asociația MagiCAMP.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Filip Bodoc
Filip este preocupat de feluritele tipuri de limbaj și de modul în care acestea însoțesc și determină legăturile indivizilor și ale comunităților și obișnuiește să își finalizeze observațiile scriind. Absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București și specializat pe Relații Internaționale, el consideră că instituțiile de pe teritoriul unui stat – și mai cu seamă cele economice – sunt într-o strânsă întrepătrundere cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri