Bancile trebuie sa adopte un cod de conduita privind relatiile cu clientii, mai ales dupa ce populatia a trecut printr-un proces dur de educatie atat privind drepturile, cat si obligatiile contractuale, in urma adoptarii OUG 50/2010, considera directorul general al UniCredit Tiriac Bank, Rasvan Radu.

Directorul general al UniCredit Tiriac Bank a recunoscut ca increderea clientilor bancilor a fost afectata de implementarea Ordonantei 50 privind creditele populatiei, potrivit Mediafax.

"Consider ca pentru recastigarea increderii clientilor trebuie adoptate o serie de masuri, in special pornind de la ARB. Bancile trebuie sa se autoreglementeze intr-o masura mult mai mare in privinta atitudinii si modului in care se comporta cu clientii si in care concureaza, si sa adopte un anumit cod de conduita care sa fie puternic implementat in cadrul tuturor jucatorilor de pe piata", a spus Radu.

El crede ca odata ce a trecut "valul cu OUG 50" si incep sa fie rezolvate cazurile in instanta, clientii invata intr-o masura mult mai mare decat pana acum care sunt "mai exact" drepturile lor, le vor cere mai insistent bancilor, dar vor invata si "pana unde merge dreptul lor".

"Intr-un fel, OUG 50 a fost o educare a populatiei, facuta intr-un mod foarte dur, desi putea fi realizata mult mai bine utilizand alte metode", a concluzionat Radu.

OUG 50/2010 a fost adoptata de Guvern in luna iunie 2010, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune in legislatia romaneasca Directiva Europeana 48/CE/2008, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipata la creditele cu dobanda variabila si calcularea dobanzii in functie de un indice de referinta transparent, la care se adauga o marja fixa, care nu poate fi modificata fata de contractul initial.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
UniCredit ofera DAE 0% pentru scutere electrice Vespa