Cum ar fi sa fii proprietar de restaurant si sa afli, imediat, de cate ori ti-a trecut pragul un client si, in functie de aceste statistici, sa il fidelizezi cu oferte targetate? 65% dintre clienti se asteapta sa beneficieze de Wi-Fi gratuit in restaurante si relativ procentual tot atatea persoane, mai precis 62%, petrec mai mult timp in localurile care au aceasta facilitate. Cum functioneaza solutia de tip managed Wi-Fi, pentru HoReCa si ce beneficii imediate poti avea, citeste in materialul de mai jos.

Telekom Managed Wi-Fi este o solutie B2B completa, bazata pe echipamente Cisco, eficienta atat in birouri, cat si in spatii publice mai vaste, precum hoteluri, restaurante, mall-uri, magazine sau alte zone de interes public. Utilizatorii finali beneficiaza de acces gratuit la Internet, iar companiile pot extrage date relevante pentru afacerile lor in functie de traficul efectuat. De exemplu, proprietarul unui restaurant poate afla de cate ori i-a trecut pragul un client si ii poate face oferte de fidelizare. Proprietarii unui magazin pot identifica raioanele care prezinta mai putin interes si pot reconsidera strategia de aranjare a rafturilor in functie de informatiile obtinute. Un hotel poate obtine scoruri mai bune in functie de calitatea serviciului wireless pe care il ofera, iar stabilitatea acestui serviciu poate fi determinata de numarul de clienti conectati simultan, informatie in functie de care poate fi redimensionat numarul de access points.

Solutia ofera date si despre zonele cu traficul cel mai intens, in functie de intervalele orare, putand fi adoptata si de administratiile locale si amplasata in parcuri, ca parte a unor proiecte de tip smart city. Aceste informatii pot fi prelucrate ulterior pentru reamenajarea spatiului respectiv sau pentru a gestiona mai eficient serviciile de securitate din zona.

“Clientii Telekom care beneficiaza de Managed Wi-Fi sunt din zona retail, HoReCa, financiara, dar si autoritati publice. Fiecare dintre ei are multiple puncte de desfacere care sunt acoperite individual cu routere wireless, asa cum sunt cunoscute in limbajul comun echipamentele numite “access points”, spune Vasile Voicu, manager managementul produsului, segment business, la Telekom Romania.

De ce Managed Wi-Fi si nu alte solutii, similare?

Evident, exista mai multe solutii care realizeaza, mai mult sau mai putin, aceleasi lucruri, iar oficialul operatorului nu neaga acest lucru.

“Sigur ca pot apela si la alte solutii, in functie de nevoile specifice. Avantajul Managed Wi-Fi pentru clientii din industria ospitalitatii este ca acestia pot integra datele generate de componenta de anlytics cu diverse aplicatii pe care companiile respective le folosesc. De exemplu, solutia poate fi integrata in cazul unui magazin cu casele de marcat sau cu aplicatia dedicata utilizatorilor companiei respective. In plus, si componenta de costuri joaca un rol important. De exemplu, o camera inteligenta care sa detecteze, cu erori reduse, grupa de varsta sau sexul clientului, are un cost ridicat comparabil sau mai ridicat decat o retea Wi-Fi care ofera in plus o functionalitate sporita pentru ca ofera servicii de Internet pentru angajati sau clienti”, spune Vasile Voicu.

De exemplu, proprietarul unui restaurant poate afla de cate ori i-a trecut pragul un client si ii poate face oferte de fidelizare. Unele studii internationale arata ca 65% dintre clienti se asteapta sa beneficieze de Wi-Fi gratuit in restaurante si relativ procentual tot atatea persoane, mai precis 62%, petrec mai mult timp in localurile care au aceasta facilitate, ceea ce inseamna venituri mai mari pentru proprietar la finalul zilei pentru ca acestea vor consuma mai mult. De asemenea, pentru clientii care vor sa vada meniul unui restaurant de pe un dispozitiv mobil, capabilitatile Managed Wi-Fi permit personalizarea acestuia. In plus, clientului ii poate fi oferita o reducere sau poate primi oferte de tip happy hour, daca datele arata ca viziteaza cel mai frecvent un local la ora pranzului, puncteaza Vasile.

Wi-Fi bun, creste business-ul

Alte studii arata ca 84% dintre jucatorii din industria ospitalitatii considera ca reputatia pentru un serviciu Wi-Fi de calitate are un impact pozitiv asupra afacerii, iar 67% dintre cei care calatoresc se asigura mai intai de toate ca dispun de un astfel de serviciu atunci cand fac o rezervare.

“Asadar, un hotel poate obtine scoruri mai bune in functie de calitatea serviciului wireless pe care il ofera, iar acesta este asigurata si de stabilitatea acestui serviciu care poate fi determinata de numarul de clienti conectati simultan. Aceasta informatie poate fi livrata prin intermediul Managed Wi-Fi, iar proprietarii pot lua masuri rapid pentru a redimensiona numarul de puncte de acces daca acestea sunt supraincarcate si astfel pot mentine calitatea serviciului”, continua Vasile Voicu.

Intr-adevar, in Romania exista companii cu o abordare traditionalista, care nu sunt pregatite sau dispuse sa profite de aceste oportunitati, dar sunt si unele care sunt constiente de avantajele pe care solutiile inovatoare le pot aduce pentru cresterea afacerii.

“Cei din a doua categorie sunt cei care inteleg dinamica accelerata a business-ului actual, schimbarea continua a modelului de afaceri si se adapteaza continuu integrand din ce in ce mai mult componentele de big data sau data analytics”, mai spune oficialul Telekom.

Exemplu concret

Un hotel isi poate personaliza solutia de tip Managed Wi-Fi, astfel incat atunci cand un client isi face rezervare online prin aplicatia aferenta, cand acesta ajunge acolo, va primi reocmandari unde sa parcheze masina, iar odata parcat, prin harta din aplicatie, i se va arata drumul pana la camera, si in final, va putea deschide usa de la camera prin codul din aplicatie. De asemenea, cand clientul cere room service, poate folosi, de asemenea, aplicatia. In acest fel utilizatorul nu mai are nevoie sa interactioneze cu mai multi angajati din personal si castiga mult timp, iar hotelul reduce costurile operationale si isi creste vanzarile dat fiind ca cei care se cazeaza acolo sunt targetati cu servicii specifice.

Acelasi principiu se poate aplica si pentru un restaurant, de exemplu. Daca un client este conectat la Managed Wi-Fi, acesta isi alege ce vrea din meniul online furnizat cu ajutorul aplicatiei, iar comanda se duce direct la bucatar, chelnerul revenind direct cu mancarea solicitata. Astfel, utilizatorul asteapta mai putin pana ii vine comanda, restaurantul optimizeaza costurile si timpii de sedere la masa, si, evident, are vanzari mai mari.

Cat costa serviciul?

Telekom Managed Wi-Fi este disponibil incepand cu 30 euro/ luna, fara TVA, pentru fiecare dintre punctele de acces. Serviciului standard ii pot fi adaugate o pagina de acces adaptata la elementele de design ale clientului, functii avansate de analytics, access points cu o capacitate mai mare sau adecvate zonelor cu intemperii, alte echipamente de retea sau cablarea structurata aferenta, costurile variind in functie de aceste optiuni suplimentare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri