Universal Tube & Rollform Equipment Corp. este o companie mica din Ohio cu doar 17 angajati care produce echipamente industriale bazate pe tubulutura. Cum de a devenit micuta companie americana cunoscuta la nivel mondial? Singurul raspuns este acela ca cel mai mare dusman al companiei este gigantul YouTube pentru care Google a platit luna trecuta 1,65 miliarde de dolari.

YouTube este un site care permite utilizatorilor sa incarce si sa vizioneze videoclipuri de orice fel, fara a percepe nicio taxa in schimb. De ce ar putea cele doua companii sa intre in conflict? Motivul este reprezentat de denumirile asemanatoare ale celor doua branduri, micutul Universal Tube avand de suferit ci nu de castigat de pe urma faimei gigantului YouTube.

Compania Universal Tube are, ca orice afacere respectabila, un site, care detine o pondere insemnata in atragerea de clienti catre companie. Numai ca numele acestuia este Utube.com si zeci de milioane de persoane acceseaza din greseala site-ul companiei in loc de YouTube. Asemanarea izbitoare de nume cu YouTube a dus la blocarea site-ul producatorului de echipamente tubulare, acesta pierzand astfel numerosi clienti.

In consecinta, Universal Tube a decis sa actioneze in judecata YouTube, invocand daune materiale. Volumul masiv de trafic pe site-ul nostru, care creste constant, ne-a blocat pagina web de nenumarate ori, a afirmat presedintele Universal Tube, Ralph Girkins. Site-ul a fost mutat pe alte servere de cinci ori numai in luna august, cand traficul pe Utube.com s-a ridicat la aproape 70 de milioane de persoane.

Potrivit oficialilor companiei din Ohio, inchiderea site-ului a cauzat pierderea unui numar important de clienti, situatia fiind tot mai grava dupa achizitionarea YouTube de catre Google. Din motive, Universal Tube a actionat in judecata YouTube, cerand companiei online sa isi schimbe denumirea site-ului sau sa plateasca integral costurile de rebranding si de cumparare a unui domeniu nou de catre Universal Tube. Suntem aici (n.red. in sensul de prezenta online) de 10 ani, a mai declarat oficialul Universal Tube, multumind clientilor pentru rabdarea aratata.

Peste 100 de milioane de clipuri sunt vizualizate zilnic pe YouTube, procesul impotriva Universal Tube fiind doar ultima din problemele intampinate de unul din cele mai de succes site-uri la nivel mondial. YouTube a fost obligata sa retraga in Marea Britanie zeci de mii de clipuri care prezentau rezumate ale meciurilor locale de fotbal, aceeasi situatie fiind intalnita si in Japonia unde peste 30.000 de videoclipuri muzicale au fost retrase din cauza faptului ca YouTube nu detine drepturile de autor asupra acestor productii.

Grupul TV american Comedy Central, care produce The Daily Show carui gazda este Jon Stewar sau South Park a somat de asemenea YouTube sa retraga de pe site toate productiile apartinand grupului TV, care ofera la randul sau aceste fisiere video pe propriul site.

Analistii estimau in momentul achizitionarii YouTube de catre Google ca afacerea gigantului IT ar putea fi una riscanta avand in vedere faptul ca YouTube nu detine drepturile de autor asupra majoritatii clipurilor de pe site.

In raspuns, YouTube a anuntat imediat dupa parafarea afacerii cu Google ca a incheiat o intelegere pentru difuzarea unor videoclipuri, cu importante case de productie, printre care Universal Music Group si Sony BMG Music Entertainment, compania precizand ca va folosi si o noua tehnologie pentru a identifica materialele care se supun legii de drepturi de autor.

In plus, YouTube va folosi ca si MySpace, filtre care vor scana toate fisierele incarcate pe site-uri, cele fara drepturi de autor urmand a nu mai fi incarcate, indiferent ca este vorba de artisti de talie mondiala sau de artisti independenti. De asemenea, in ceea ce priveste reteaua sociala online MySpace, persoanele care incarca fisiere fara drepturi de autor nu vor mai avea dreptul de a incarca fisiere pe, fiindu-le sters contrul de utilizator.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri