HTC Vive Cosmos este cel mai recent sistem de realitate virtuala (VR) premium pentru PC, creat pentru a oferi un nou nivel de accesibilitate si usurinta in utilizare, construit pentru a evolua de-a lungul timpului, odata cu utilizatorii, datorita designului frontal modular, care poate schimba functionalitatea headset-ului. Intr-un eveniment dedicat, oficialii HTC au oferit detalii privind sistemul.

Prin noul sistem de tracking Vive care ofera o configurare simplificata trecerea in realitatea virtuala este mai rapida si mai usoara ca niciodata, datorita celor sase camere cu senzori pentru o urmarire interna-externa mai cuprinzatoare si mai precisa. Cosmos dispune de o rezolutie combinata de 2880 x 1700 pixeli – o crestere de 88% fata de originalul Vive – oferind o claritate superioara a textului si a graficii.

Noile ecrane LCD reduc distanta dintre pixeli si, combinate cu ecranele reale RGB, minimizeaza efectul de screen-door. Designul flip-up unic permite utilizatorilor sa treaca de la spatiul real la realitatea virtuala in doar câteva secunde – fara a intrerupe insa calatoria VR.

Confortul si ergonomia superioare permit experiente VR mai indelungate, iar castile integrate on-ear asigura un sunet complet imersiv. Totodata, Cosmos dispune de controlere complet reproiectate, care maximizeaza functionalitatea in VR si ofera confort extins in timpul sesiunilor lungi de joc. De asemenea, Cosmos este compatibil cu adaptorul Vive Wireless, disponibil pentru acei utilizatori care vor sa se miste in VR fara a fi legati de un cablu.

Claritatea este mai mare cu 40%, comparat cu HTC Vive, iar displayul folosit, Real RGB, foloseste o rezolutie de +183% subpixeli, ceea ce reduce efectul de "screen mash" - practic ofera o imagine mult mai buna si pixelii nu se mai vad. Culorile rezultate din noul display sunt mult mai naturale, sustin oficialii companiei.

Campul vizual este acelasi, de 110 grade, displayul functioneaza la o viteza de 90 Hz. "Nimic nu se poate, insa, fara continut. Vive Reality este un sistem proprietar de operare, care garanteaza locul tau in VR. Arata ca o casa in realitate virtuala, dandu-i posibilitatea userului de a accesa VR-ul din...VR".

Pe partea de aplicatii, compania are VivePort - portalul HTC Intern, in care se gasesesc peste 2000 de titluri, aplicatii din foarte multe domenii. Jocurile sunt un element de baza, insa exista si aplicatii educationale, aplicatii de training, sociale, video, browser si asa mai departe. Viveport Infinity este un model de abonament de tipul Netflix - un abonament prin care poti accesa toate aplicatiile disponibile.

Casca de realitate virtuala, al saselea model de la HTC, costa circa 4.000 de lei si necesita un computer cu minim 4 Gb de RAM si o placa video medie ca putere de procesare.

Clientii tinta si cresterea pietei

Clientii tinta pentru astfel de gadget-uri? Primii vor fi gamerii entuziasti, si Viveo este atat pentru home use, dar si pentru business-uri. "Este usor de folosit, nu ai nevoie de statii speciale, este doar switch, connect la PC si setup-ul e foarte rapid", spun oficialii companiei, pentru wall-street.ro.

VR va deveni mainstream inclusiv in industria de gaming, considera ei. "Al doilea segment este B2B – sunt solutii deja pentru arhitecti, ingineri, AutoCad toate "ready to sell" si poti cumpara software-ul pentru munca. Incercam sa crestem vizibilitatea, intrucat multi clienti inca nu stiu ca exista foarte multe produse pe piata VR Ready. Si toate acestea duc la cresterea eficientei in munca".

In ceea ce priveste marimea pietei de VR, este greu de estimat, insa cresterea este masiva - triple digit, insa de la o baza destul de mica.

In ceea ce priveste volumul de vanzari, oficialii HTC spun ca se asteapta la vanzari record, "sute de unitati pe trimestru, ceea ce implica o crestere triple digit".

Copiii de peste 7 ani pot folosi tehnologia, mai ales ca rezolutia a ajuns suficient de mare incat sa nu mai provoace oboseala. "Evident, nu 10 ore pe zi, dar 1-2 ore este excelent, mai ales ca te misti, nu esti static".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri