Procesul de optimizare SEO se concretizează în rezultate eficiente și vizibile numai printr-o continuitate a activităților desfășurate în vederea poziționării site-ului / paginii web în cauză pe un loc fruntaș în cadrul SERPs (paginile cu rezultate returnate de Google). Cu alte cuvinte, acțiunile întreprinse în acest sens trebuie să aibă o consecvență anume, întrucât Search Engine Optimization, ca tehnică de marketing online, „livrează” rezultate pe termen lung – ceea ce reprezintă tocmai unul dintre marile avantaje ale acestui tip de promovare pe Internet a brandurilor.

Pe lângă principiul consecvenței, fie că ne referim la branduri ce desemnează magazine online, fie că discutăm despre pagini de prezentare specifice tranzacționării de servicii (oferte de pachete turistice, de consultanță în diverse domenii ș.a.m.d.), optimizarea SEO implică și o mare varietate de task-uri: diferite aspecte, factori și etape care trebuie parcurse. De pildă, pe lângă crearea de conținut scris on-page / off-page care să targeteze anumite cuvinte cheie și expresii de căutare – probabil cea mai populară și reprezentativă activitate din sfera serviciilor de tip Search Engine Optimization –, procesul include și optimizarea site-ului (promovat astfel), din punct de vedere tehnic sau al designului.

Altfel spus, navigarea pe site – mai precis, ușurința și intuiția cu care aceasta se desfășoară –, alături de viteza de încărcare și funcționalitatea sa în sine, prezintă, de asemenea, o foarte mare importanță în procesul de optimizare SEO. În definitiv, calitatea experienței utilizatorului pe site (UX) îi indică lui Google, cel mai utilizat și vizat motor de căutare, dacă site-ul respectiv „merită” sau nu să rankeze cât mai sus.

Statistic vorbind, în medie, un site care beneficiază inclusiv de optimizare SEO tehnică se va încărca în aproximativ 3 secunde. Viteza mare de încărcare stimulează continuarea navigării pe site; în caz contrar, un website care nu se încarcă suficient de rapid stârnește dezinteresul utilizatorilor. Aceștia își pierd răbdarea și părăsesc pagina, generând astfel o rată de respingere foarte mare, ce afectează traficul site-ului și pozițiile din SERPs.

Totodată, securizarea SSL poate fi foarte importantă în ceea ce privește încurajarea navigării pe un site în curs de optimizare SEO, îndeosebi în cazul magazinelor online, deoarece acest detaliu indică siguranța datelor personale ale utilizatorului.

Așadar, o navigare deficitară poate afecta profund procesul de optimizare pentru motoarele de căutare, determinând utilizatorul să părăsească site-ul sau influențând negativ rata de click (CTR). Motivele pot fi multiple, iar printre cele mai frecvente greșeli rezultate astfel se numără:

  • Existența unui meniu poziționat neconvențional;
  • Optarea pentru un meniu de tip drop down;
  • Denumiri prea generale pentru categoriile afișate în meniul principal;
  • Un meniu prea „stufos” (prea multe elemente, opțiuni / link-uri incluse);
  • Ordonarea greșită în ceea ce privește plasarea categoriilor în meniu, care ar trebui să se facă în funcție de importanța lor strategică din punct de vedere SEO;
  • Lipsa breadcrumb-urilor;
  • Optimizarea incompletă a site-ului în versiunea mobile (care a devenit esențială pentru utilizator, dacă nu chiar prioritară, în ceea ce privește navigarea pe Internet).

„Navigarea deficitară este experiența de care un utilizator are parte pe un site cu un design defectuos, acesta neputând să îl parcurgă intuitiv și să acceseze paginile care îl interesează.” – Citește mai mult aici!

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri