Producatorul taiwanez de smartphone-uri HTC va spori vanzarile telefoanelor, ca urmare a popularitatii inregistrata de sistemului de operare Android, scrie Financial Times.

Grupul intentioneaza sa mareasca productia cu aproape 50% in urmatoarele trei luni, de la 3,3 milioane de telefoane in primul trimestru la 4,5 milioane in al doilea trimestru, dupa ce un numar mare din noile modele de telefoane mobile se bucura de succes.

Cheng Hui-ming, directorul financiar al HTC, a declarat ca aceste cifre indica o crestere a popularitatii pentru platforma Android in Europa si in SUA.

HTC a fost primul producator de telefoane mobile cu platforma Android si este producatorul telefonului Google Nexus One, fiind cel mai mare beneficiar al patrunderii Google in piata de telefonie mobila.

Executivul citat de FT a respins ingrijorarile cum ca razboiul preturilor va diminua drastic profiturile companiei, iar HTC nu va face fata competitiei fara propriul sistem de operare.

Veniturile HTC din primul trimestru au crescut cu 20%, de la 31,41 miliarde dolari taiwanezi (1 mld. dolari) la 37,95 miliarde dolari taiwanezi, iar profitul a crescut de la 4,87 miliarde dolari taiwanezi la 5 miliarde dolari taiwanezi.

Performanta HTC contrasteaza cu cea a competitorilor ca Palm, care cauta un cumparator, si Nokia, care a intarziat lansarea noilor modele de smartphone-uri, iar pretul mediu al acestora a scazut.

Directorul financiar a explicat ca HTC a avut o evolutie mai buna deoarece compania are un ciclu de reinoire mai rapid decat al competitorilor, iar daca planul de lansare a produselor a fost facut cu doi ani inainte, constructia si pretul telefonului nu va raspunde schimbarilor din piata.


Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri