Profitul Electrolux in primul semestru, 204 mil. euro

Profitul net al Electrolux, al doilea producator de electrocasnice la nivel mondial, a crescut la sase luni la 1,94 miliarde coroane suedeze (203,9 milioane euro), de la 312 milioane coroane in aceeasi perioada din 2009, dar vanzarile s-au redus cu 2%, la 52,44 miliarde coroane (5,5 miliarde euro).

Profitul operational a urcat cu 276% in perioada ianuarie-iunie, la 2,5 miliarde coroane suedeze (262,7 milioane euro), se arata in raportul financiar al Electrolux pentru primul semestru, conform Mediafax.

Excluzand elementele care afecteaza comparabilitatea, profitul net al grupului a crescut in perioada analizata de peste trei ori, la 2,154 miliarde de coroane suedeze (226,4 milioane euro). Profitul operational a avansat cu 163%, la 2,803 miliarde de coroane (294,6 milioane euro). Totodata, vanzarile au urcat cu 3,5% in primul semestru, comparativ cu primele sase luni ale anului trecut, daca diferenta este calculata la cursuri de schimb valutar comparabile.

Diferentele de schimb valutar au avut un impact de aproximativ 560 de milioane de coroane suedeze (58,8 milioane euro) asupra profitului operational din primul semestru, noteaza raportul. In plus, profitul a fost afectat, in al doilea trimestru, de preturile mai mari ale materiilor prime si de cresterea cheltuielilor pentru marketing.

Electrolux mentioneaza ca in intervalul aprilie-iunie piata din SUA a continuat sa-si revina, iar piata europeana s-a stabilizat in general, cu o evolutie mai slaba in Europa de Sud spre finele trimestrului. In Europa de Est, cererea a crescut usor.

"Vom continua sa lansam noi produse pe piata europeana, iar pentru a asigura succesul acestor lansari vom majora cheltuielile de marketing pentru a doua jumatate a acestui an", a declarat directorul executiv al Electrolux, Hans Straberg.

In al doilea trimestru, profitul net al grupului a crescut cu 56%, la 1,028 miliarde de coroane suedeze (108 milioane euro), in timp ce vanzarile au coborat cu 1%, la 27,311 miliarde de coroane (2,871 miliarde euro).

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri