Afacerile din comertul online, in vizorul european: CE vrea sa inceapa o ancheta

Comisarul european pentru Concurenta, Margrethe Vestager, intentioneaza sa inceapa investigarea afacerilor din comertul online, intrucat considera ca unele companii restrictioneaza vanzarea de produse catre alte state UE decat tara de provenienta a respectivelor firme.

"Este timpul sa eliminam barierele in comertul online, parte vitala a unei adevarate Piete Digitale Unice in Europa. Ancheta avuta in vedere va ajuta Comisia sa inteleaga si sa se ocupe de rezolvarea problemelor legate de bariele din comertul online in beneficiul cetatenilor si al afacerilor din Europa", a declarat joi Vestager. Anul trecut, aproximativ jumatate dintre consumatorii din Uniunea Europeana au facut cumparaturi online, potrivit datelor CE, arata Mediafax.

Totusi, dintre acestia, doar 15% au cumparat de la un vanzator aflat intr-un alt stat membru UE, ceea ce arata ca exista inca multe bariere in comertul transfrontalier pe internet, potrivit unui comunicat publicat joi de CE. Comisia invoca, de exemplu, "barierele tehnice", care ii impiedica pe consumatori sa acceseze anumite site-uri din cauza locului lor de rezidenta sau a cardurilor de credit pe care le folosesc. In aceste conditii, comisarul pentru Concurenta a decis sa inainteze Colegiului Comisarilor europeni o propunere pentru investigarea practicilor din sectorul comertului online.

Vestager a declarat ca rezultatele preliminare ale acestei anchete vor fi publicate la jumatatea anului viitor, potrivit Bloomberg. Daca, in urma analizarii rezultatelor acestei anchete, Comisia va identifica anumite probleme specifice in ceea ce priveste concurenta din comertul online, institutia va deschide investigatii separate, pentru fiecare caz in care se constata o posibila incalcare a reglementarilor UE.

Citeste si:
Comisia Europeană a aprobat PNRR-ul Spaniei
Comisia Europeană a aprobat...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri