Producătorul italian de băuturi spirtoase Campari Group a anunţat finalizarea achiziţiei celebrei mărci de conic franţuzesc Courvoisier pentru 1,08 miliarde de euro, aceasta fiind cea mai importantă tranzacţie din istoria sa, informează AFP, conform Agerpres.

O sumă suplimentară de maxim 112 milioane de euro va fi plătită în 2029, în funcţie de realizarea anumitor obiective de vânzări pe parcursul anului 2028, a detaliat Campari într-un comunicat de presă.

Producătorul italian a confirmat astfel termenii unui acord convenit în luna februarie cu grupul american de băuturi spirtoase Beam Suntory, vizând preluarea tuturor acţiunilor la Beam Holding France, societatea care deţine marca de coniac de lux Courvoisier.

Campari Group are deja o prezenţă importantă pe piaţa din Franţa, după ce în 2016 a prelat producătorul de lichior Grand Marnier, la finalul unei oferte publice de preluare care a evaluat firma la 684 milioane de euro.

Ulterior Campari a mai preluat coniacul Bisquit Dubouche în 2017, mărcile de rom Trois Rivieres şi La Mauny în 2019, precum şi şampania Lallier în 2020 şi marca de lichior aromatizat Picon în 2022.

Înfiinţată în 1828 de Félix Courvoisier la Jarnac, Casa Courvoisier a fost furnizorul oficial al împăratului Napoléon III.

Preluarea Courvoisier va permite creşterea capacităţilor de producţie şi îmbuteliere ale Campari în Franţa şi de asemenea să îşi consolideze prezenţa în SUA.

Înfiinţată în 1860, Campari a demarat în 1995 un şir de achiziţii care au transformat-o într-o companie multinaţională prezentă pe mai mult de 190 de pieţe şi cu un portofoliu care cuprinde peste 50 de mărci.

Achiziția era cunoscută deja de anul trecut, în condițiile în care Courvoisier mergea pe pierdere, dar abia acum s-au finalizat detaliile acesteia.

Sursa foto: Shutterstock / controlmedia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri