Allianz se pregateste sa vanda banca de investitii Dresdner Kleinwort

Allianz urmareste sa divizeze Dresdner Bank, intr-o miscare ce inlesneste vanzarea bancii de investitii neprofitabile Dresdner Kleinwort si renuntarea la o fuziune despre care multi investitori spun ca nu ar fi trebuit sa aiba loc, relateaza Reuters.

Banca a anuntat ca se va scinda in doua parti - o banca de retail si o banca de investitii, Dresdner Kleinwort - pentru a juca un rol mai important in consolidarea sectorului.

Allianz, cel mai mare asigurator european, a cumparat Dresdner in 2001 pentru 24 miliarde euro (37 miliarde dolari), o afacere descrisa de un actionar ca cel mai mare dezastru din istoria acestui sector din Germania.

Cei care au planuit preluarea sperau sa vanda conturi bancare clientilor Allianz asemenea asigurarilor auto, spre exemplu, prin intermediul filialelor grupului. In schimb, Dresdner a adus pierderi de aproape 3 miliarde dolari, pentru ca vanzarile la pachet (cross-selling) au inregistrat o evolutie foarte slaba.

Dresdner a inregistrat apoi o perioada cu profit modest, inainte ca problemele din pietele financiare sa o aduca din nou pe pierdere in ultimele luni.

Directorul executiv al Allianz, Michael Diekmann, a fost supus la presiuni din partea actionarilor sa ia in calcul vanzarea grupului Dresdner sau cel putin a bancii de investitii.

Dresdner a fost aparata insa de o parte a consiliului de administratie al Allianz. Pozitia in cadrul grupului a fost sustinuta de Paul Achleitner, un fost bancher din cadrul Goldman Sachs, unul dintre cei care au proiectat preluarea.

Presiunile de a lua o decizie s-au intensificat insa in ultima perioada, dupa ce Dresdner Kleinwort a afisat pierderi la sfarsitul anului 2007 din investitii in credite ipotecare cu grad de risc ridicat si in alte active riscante.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri