Daca am face o paralela intre marketing-ul Star Wars VII si cel al Apple nu ar fi mare diferenta. Ambele branduri investesc destul de putini bani in publicitate, comparat cu productie si R&D, rezultatele fiind insa de invidiat.

Star Wars: The Force Awakens a realizat weekendul trecut venituri de 238 de milioane de dolari in America de Nord, stabilind un nou record, si 517 milioane de dolari la nivel global (date preliminare), fara China, a doua piata de film din lume, unde productia va avea premiera pe 9 ianuarie.

Ce inseamna acest lucru, mai departe de cifre? Cele mai mari venituri in weekend-ul inaugural din istoria cinematografiei in Marea Britanie, Austrlia, Rusia, Germania, Suedia, Norvegia, Finlanda, Austria, Polonia, Danemarca, Ungaria, Bulgaria si alte state, printre care se afla si Romania. In Romania, circa 10.000 de oameni au vazut Star Wars in primele 24 de ore.

Cum a reusit acest lucru?

Trecand de partea emotionala (saga Star Wars, inceputa in 1977, are sute de milioane de fani la nivel global), Walt Disney a reusit o campanie inteligenta de spot-uri TV, virale si o pleiada de produse branduite – de la pixuri la jucarii si produse alimentare.

Conform iSpot.tv, studio-ul a investit circa 20 de milioane de dolari pentru a transmite trailerul pe circa 44 de canale TV, in SUA. National Football League din State a primit cea mai mare felie din aceasta investitie – 5,35 de milioane de dolari.

Importanta este asocierea brandului Star Wars cu o multime de brand-uri – inclusiv in Romania, notabil fiind cel cu Carrefour, care a impanzit orasul cu bannere care imbie clientii sa colectioneze cartonase cu personaje din saga. In State, companii gigant precum Campbell’s, Kraft, General Mills, Subway, Dodge si Ram Trucks sau Verizon au comercializat produse sau servicii branduite Star Wars.

Boxofficemojo.com a comparat veniturile din weekendul trecut ale productiilor cinematografice, Star Wars zdrobind, efectiv, concurenta. Urmatorul film clasat, in SUA, a avut doar 14,4 milioane de dolari venituri, in timp ce Star Wars a avut 238 de milioane.

Pentru ca investitorii de pe Wall Street sa se declare multumiti, trebuie ca filmul sa atraga 1,5 miliarde de dolari, in conditiile in care costul de productie s-a ridicat la circa 200 de milioane de dolari. Surse internationale spun ca salariul lui J.J. Abrams, regizorul episodului VII, a fost de 3,3 milioane de dolari la care se adauga 2% din veniturile incasate de productie.

Avand in vedere startul mai mult decat promitator, dar si faptul ca inca nu a fost difuzat in China, cel mai probabil Star Wars VII nu numai ca va atinge fara probleme suma de 1,5 miliarde de dolari. Recordul este detinut in prezent de Avatar, lansat in 2012, care a generat venituri de 2,7 miliarde de dolari din 2009 pana in prezent. Cel mai probabil, Star Wars VII va depasi filmul regizat de James Cameron.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri