Romania ar trebui sa se promoveze ca destinatie turistica culinara, insa pentru asta este nevoie ca patronii de restaurante sa renunte la meniurile obisnuite si sa aiba mai mult curaj sa le ofere turistilor mancaruri variate din bucataria traditionala romaneasca. Bucatarul Petrisor Tanase a declarat, pentru wall-street.ro, ca in curand isi va lansa un business nou in Romania, tocmai pentru a promova bucataria traditionala.

In tarile cu traditie in turism, turismul culinar reprezinta o piata foarte importanta pentru dezvoltarea economica a anumitor regiuni, dar si o modalitate de a consolida brandul de tara. Foarte multi turisti viziteaza anumite tari tocmai pentru varietatea si calitatea mancarii, dar si a bauturilor. In Germania, de exemplu, anul trecut, 7% dintre turisti au vizitat aceasta tara datorita gastronomiei. Romania, care are mari probleme in a atrage turisti straini, ar putea deveni o destinatie culinara daca operatorii economici ar sti cum sa promoveze mai mult bucataria romaneasca traditionala.

Petrisor Tanase, unul dintre cei mai populari bucatari din tara, sustine ca patronii de restaurante ar putea contribui la promovarea Romaniei daca ar introduce in meniuri mancaruri variate din bucataria traditionala.

"Patronii de restaurante se cam feresc sa aduca bucataria traditionala la adevaratele ei valori. De exemplu, in Dobrogea sunt peste 70 de minoritati nationale. Restaurantele din Dobgrea ar trebui sa aiba o bucatarie traditionala pentru ca orice turist, chiar si roman, care merge intr-o anumita zona, nu isi doreste sa manance aceeasi ciorba de la nord la sud si de la est la vest. Ma cam enerveaza partea asta cu clatitele si papanasii si ciorba de vacuta, care se vand la aproape toate restaurantele din Romania. Ideea unei bucatarii traditionale este bine venita. In Buzau este un restaurant unde gasim o bucatarie veche. Patroana a facut din acel loc un spatiu unde aduce turisti atat din tara, cat si din strainatate. Acesta este un business exceptional", a declarat bucatarul Petrisor Tanase, pentru wall-street.ro.

Concept nou de business cu mancare traditionala

Petrisor Tanase a anuntat ca va lansa un business, tip street food, tocmai pentru a populariza mancarurile mai putin cunoscute din bucataria romaneasca.

"Voi deschide un business in Bucuresti, este un concept nou, si voi avea mancaruri din toate zonele tarii. Multi spun ca noi nu avem o bucatarie traditionala, insa bucataria romaneasca s-a format cu ajutorul minoritatilor nationale. Este un gen de street food, mancarea se ia la pachet, iar ambalajul este reciclabil. Orice turist vrea sa viziteze cat mai mult, iar statul la masa ii ia din timp. Atunci, varianta asta mi s-a parut foarte buna", a explicat Petrisor.

Meniul va cuprinde preparate din toate regiunile tarii: din nordul Ardealului, ciorba din cartofi, carnati, dreasa cu smantana, din Moldova, bors moldovenesc, din Munteania, zama de pasare, din Dobrogea, sorceag de peste.

Legislatia care lasa loc de interpretari, o problema pentru antreprenori

In contextul afacerilor tip street food, Petrisor a declarat ca food truck-urile, care sunt acum populare si Romania, le ofera turistilor o altfel de experienta culinara, ajuta la dezvoltarea economiei comunitatii, insa exista o mare problema pentru antreprenori: legislatia.

"In Germania, food truck-urile exista de peste 40 de ani. Este un lucru bun ca au aparut si in Romania, problema este de legislatie, care este ambigua. De exemplu, patronul unui food truck este obligat sa plateasca o taxa catre primarie la fel ca un local care are 200-300 de locuri, ceea ce nu este corect. Legislatia la noi are virgule si puncte, care sunt interpretate dupa placul fiecaruia", a declarat Petrisor.

In plus, nici instabilitatea politica si economica nu ii ajuta pe agentii economici. "Ne afecteaza orice miscarea anapoda a gandirii politice. Nu mi se pare corect ca politicul sa se implice in domeniile de activitate economica, pentru ca nu se pricep. Politicul nu poate fi cel care decide. Noi platim taxe si impozite, guvernantii traiesc pe banii nostri si tot noi suferim", a adaugat acesta.

Petrisor a facut o comparatie intre politica din Germania si cea din Romania si a subliniat cat este de important ca legile sa fie clare si cunoscute de cat mai multa lume.

"Dezvoltarea poporului german s-a facut prin legi stricte, legi clare, pe care sa le inteleaga toata lumea. Legea nu se face pentru a fi invaluita, ci pentru a fi cunoscuta de toata lumea. Mai mult, in Romania, ca sa cunosti legile, trebuie sa te abonezi, sa dai bani. Nu este corect!", a conchis Petrisor.

Citeste si: Chef Joseph Hadad: Romania nu e pregatita pentru restaurante cu stele Michelin

Sursa foto: Facebook / Travel Communication Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri