Ti s-a intamplat sa fii intrebat cata miscare faci intr-o zi si sa nu stii sa raspunzi. Sau sa te plimbi cu bicicleta impreuna cu cel mic si, dupa o jumatate de ora, sa nu-ti mai simti picioarele. Sau sa vrei sa urci pe o poteca de munte in vacanta si, la nici jumatatea drumului, sa ai senzatia ca nu te mai tin genunchii.

Sedentarismul este una dintre principalele cauze ale durerilor articulare si nu are legatura cu varsta, ci cu stilul de viata. Fie ca petrecem multe ore pe scaun in fata calculatorului si apoi in masina sau stam zilnic 8-9 ore in picioare, articulatiile noastre sunt afectate. Lucrul la calculator, de exemplu, ne forteaza sa ne mentinem mainile in pozitii fixe, sa avem pozitii nefiresti ale palmelor, degetelor si coatelor, iar toate acestea ne pot provoca furnicaturi, amorteala si dureri.

Lipsa de miscare duce la scaderea densitatii osoase si astfel creste riscul ca ligamentele, tendoanele si oasele sa fie afectate. In plus, scade si tonusul muschilor, ceea ce ne poate provoca dureri de spate si incapacitatea de a face anumite activitati.

Mersul pe jos face piciorul frumos

Stiai ca, potrivit studiilor, persoanele active traiesc in medie cu 3 ani mai mult decat cele care duc o viata sedentara? arata studiile. Nu trebuie neaparat sa faci sporturi complicate ori sa stai ore in sir la sala.

Studii recente arata ca plimbarile regulate reduc riscul de infarct cu pana la 40%. In afara de inima, mersul pe jos ajuta si la sanatatea oaselor. Densitatea osoasa este mult mai mare la varste inaintate la persoanele care obisnuiesc sa se plimbe des, spre deosebire de cele sedentare. Iar aceasta activitate este indicata in special in cazul femeilor aflate la menopauza, pentru ca nu este foarte solicitanta.

In plus, plimbarea este la fel de eficienta ca alergatul. Cu o conditie: sa fie practicata alert si sa aiba o durata dubla fata de alergare. Evident, si distanta va fi de doua ori mai mare. In plus, oamenii de stiinta promit ca acest obicei mentine creierul sanatos. Conditia este sa mergi pe jos cate o jumatate de ora pe zi sau de 3 ori pe saptamana cate o ora.


60 de trepte urcate zilnic reduc durerile de articulatii

Ai ratat intr-o zi plimbarea pe jos? Nu-i nimic. Cand ajungi seara acasa nu lua liftul, ci urca pe scari! Desi considerata o activitate banala, urcatul scarilor poate fi mai mult decat eficient pentru cei care vor sa se mentina in forma. De exemplu, 60 de trepte urcate zilnic, adica in jur de 6 etaje, inseamna aproximativ 9 kilograme in minus pe an si dureri de articulatii reduse. Asa ca data viitoare cand te indrepti catre lift gandeste-te de doua ori inainte de a apasa pe buton. Atentie, insa! Daca nu esti obisnuit cu miscarea, urca mai intai cat poti si treptat mai adauga cate un etaj!

Mersul pe bicicleta fortifica tendoanele, ligamentele si articulatiile

Mersul pe bicicleta iti tonifica muschii si fortifica sistemul osos. Mai mult, daca mergi pe bibicleta in mod regulat, vei face mai greu varice. Asta pentru ca pedalatul imbunatateste circulatia sangvina. Si cine s-ar fi gandit ca persoanele care merg des pe bicicleta sunt mai inteligente? Pentru ca pedalatul ajuta creierul sa se oxigeneze mai bine, capacitatile intelectuale sunt mult imbunatatite. Iar endorfinele care sunt eliberate dau o stare de bine.

Fii flexibil si mobil

Nu ai rezistenta la efort? Atunci iti recomandam Fleximobil Articulatii capsule. Contribuie la mentinerea sanatatii sistemului osteoarticular la persoanele care solicita intens articulatiile, cum ar fi persoanele cu activitate fizica regulata, persoanele supraponderale, precum si cele de varsta a treia.

Iti recomandam cate 2 capsule de 2 ori pe zi, iar pentru a obtine un efect optim urmeaza o cura de minim 2 luni.


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Setari Cookie-uri