Bubble tea, cunoscut și drept boba tea, este în principiu un amestec de ceai, lapte și perle de tapioca care a cucerit o mare parte dintre tinerii din țara noastră. Sigur, variațiuni pe temă dată în ce privește ingredientele există în funcție de producător, dar conceptul inițial a avut un succes atât de mare în Taiwan, acolo de unde a pornit, apoi în toată Asia, încât era inevitabil să nu ajungă și la noi pe această filieră. Ceea ce, într-un final, s-a și întâmplat.

"În perioada pandemiei a luat foarte mult amploare fenomenul boba tea datorită informațiilor de pe TikTok și Instagram, dar mai ales TikTok, a fost nebunie", explică pentru wall-street.ro Petruța Mircea, manager Zebra Cat.

Aceasta povestește de asemenea că istoria boba tea a început în Taiwan undeva în anul 1980, de acolo plecând, practic, iar după aceea a luat amploare în toată Asia, unde băutura este băută "așa cum bem noi cafeaua în fiecare dimineață".

Cât despre debutul afacerii, managerul de locații spune că o parte dintre utilaje au fost aduse din China, motiv pentru care au existat anumite probleme la import, iar primul magazin deschis a fost cel din Tache Ionescu, acesta fiind gândit însă strict pentru perioada pandemiei.

Prin urmare, afacerea s-a deschis, efectiv, în februarie 2022, dar cercetarea a început cu doi înainte, mai ales că patronii petrecuseră mult timp în Asia și voiau să se asigure că afacerea răspunde cerințelor de pe piața respectivă. Apoi, în noiembrie-decembrie 2021, echipa a început să facă niște rețete care să fie adaptate gusturilor din România, dar și să educe oamenii legat, de exemplu, de matcha - ceaiul verde făcut pudră.

Nivelul de investiție inițial a fost undeva la 15.000 de euro. Oamenii au fost foarte deschiși, partea de câștig al clienților a venit foarte rapid. Toată lumea s-a gândit că evoluția afacerii va fi în 3-6 luni, numai că doar după o lună lumea știa deja de noi. În primele 6 luni aveam o coadă aproape constantă, noi nu am fost pregătiți la acel nivel de clienți, dar oamenii au fost foarte înțelegători.

Petruța Mircea, manager Zebra Cat

Totodată, managerul de locații mai spune că, în momentul în care s-a deschis Zebra, mai existau trei afaceri similare, dar echipa nu a văzut concurența ca fiind ceva rău.

Cât despre materia primă folosită la prepararea boba tea, aceasta este importată, echipa lucrând cu piureuri de fructe care vin din Franța și sunt 100% naturale.

Petruța Mircea mai adaugă de asemenea că afacerea Zebra Cat are laborator propriu, nefiind nevoită să cumpere anumite ingrediente din comerț, cum ar fi spre exemplu siropul de vanilie.

Managerul de locații a remarcat de asemenea și condițiile economice actuale, mai dificile de altfel din momentul în care TVA-ul a sărit de la 9% la 19% nu doar în Europa și America, lucru care, spune ea, se resimte în prețuri.

Prin urmare, având în vedere acest detaliu semnificativ, creșterea de prețuri a fost, spune ea, în medie, de 20%, lucru care se resimte și în buzunarul clientului, care dacă înainte avea o oarecare dare de mână, acum, deși produsul este calitativ, nu prea și-l mai poate permite.

Este o băutură răcoritoare pe bază de ceai și lapte, dar e o plăcere și nu o necesitate. Iar dacă înainte îți puteai permite să-ți faci o plăcere o dată la două sau trei zile, acum mai rărești și preferi să mănânci.

Petruța Mircea, manager Zebra Cat

Cât despre segmentul de vârstă al clienților care consumă această băutură, managerul de locații spune că în zona Tache, acolo unde s-a deschis prima locație Zebra Tea, nu a existat o limită de vârstă, deși este adevărat că au fost mai mult copii, din moment ce adulții au alt comportament de achiziție. Concret, explică Petruța Mircea, aceștia tind să ia în considerare factori precum adaosul de zahăr, chiar dacă la Zebra Cat nivelul de zahăr se ajustează în funcție de preferințe, iar băutura este recomandată chiar și diabeticilor.

Aceasta s-a referit de asemenea și la cel mai consumat produs Zebra Cat la acest moment, explicând că acesta este matcha caramel, care, adaugă ea, a prins atât de bine încât crede că dacă ar trebui ca afacerea să vândă doar acest produs, ar putea s-o facă lejer.

Totodată, Petruța Mircea mai specifică faptul că la Zebra calitatea este de foarte mare importanță, acesta fiind un aspect pe care se insistă foarte mult și în privința căruia se dorește continuitate.

Nu în ultimul rând, managerul de locații spune că s-ar mai dori și alte deschideri de locații în afara celor două care funcționează în acest moment, cea din Tache Ionescu și cea din Iancului, detalii despre acestea urmând să fie oferite în viitorul apropiat.

Sursa foto: Shutterstock / mama mia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri