Pe masura ce tehnologiile clasice de comunicare au cedat, in urma cutremurului de 8,9 grade care a avut loc vineri in Japonia, Facebook, Twitter, Google si Skype au preluat rolul de legatura intre familiile nipone.
Dupa ce cladirile si drumurile au fost puternic afectate de cutremur, au avut loc caderi de electricitate iar retelele de telefonie mobila functionau doar intermitent, nenumarati oameni din Japonia si din lume, precum si serviciile de urgenta, au apelat la Twitter si la Facebook.

Cuvantul “cutremur” a avut o frecventa de 19.360 de tweeturi pe ora atunci cand a avut loc cutremurul si a ajuns la un varf de 35.430 de postari pe Twitter in jurul orei cand s-au trezit oamenii din Statele Unite, potrivit thedrum.co.uk. Pana la finalul zilei de 11 martie au fost postate 246.075 de tweeturi care contineau cuvantul “cutremur”.

Google a publicat informatii si unelte pe pagina sa Google Crisis Response, la fel cum a facut si in cazul Haiti. Dupa ce Crucea Rosie nu a mai fost capabila sa primeasca cereri de a localiza familii in Japonia, Google si-a setat pagina People Finder, unde oricine putea introduce numele persoanei pe care o cauta.

In cea mai mare parte a ultimelor zile, 9 din 10 trending topics de pe Twitter – printre care #prayforjapan, #tsunami sau #japan – aveau legatura cu cutremurul din Japonia.

Organizatiile de ajutorare au folosit Twitter pentru a posta informatii care variau de la linii telefonice de urgenta pentru cei care nu vorbesc limba japoneza pana la locatiile adaposturilor.

Pe Facebook, oamenii au postat ganduri si rugaciuni pentru cei din Japonia si si-au tinut la curent prietenii si familia despre unde se aflau si ce faceau. Au aparut pagini pe Facebook, precum Japan Earthquake, care a adunat 3.000 de fani in 12 ore.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri