Desi au o arie de acoperire mai mica decat posturile publice, principalele canale comerciale de televiziune conduc detasat atat in privinta credibilitatii pe care o au in randul publicului, cat si a gradului de apreciere a emisiunilor, arata un nou raport realizat de CURS-SA pentru Consiliul National al Audiovizualului.

Romanii sunt cel mai mult interesati de stiri, filme si divertisment in momentul in care se uita la televizor, iar cele mai mari posturi comerciale de televiziune, Antena 1 si PRO TV, bat posturile publice la toate aceste capitole, desi TVR 1 si TVR 2 isi mentin cel mai ridicat grad de acoperire teritoriala. Asa reiese din studiul CURS privind evaluarea performantelor principalelor emisiuni de televiziune si a principalelor personalitati de televiziune, realizat pentru CNA in luna iunie.

La intrebarea Care este postul de televiziune romanesc preferat?, cele doua posturi se detaseaza in fata plutonului, cu 20,7%, respectiv 22,9% din raspunsuri. Ele sunt urmate de TVR (13,8%), si Acasa TV (8,8%). Iar la intrebarea Ce va place cel mai mult la postul de televiziune preferat?, 32,7% din respondenti spun ca stirile, 9,1% - filmele, 7,8% - divertismentul, 6,1% - telenovelele si 3,7% - muzica.
Antena 1 si PRO TV iau automat locul posturilor publice atat din punctul de vedere al credibilitatii, cat si din al modului in care raspund preferintelor telespectatorilor.

Distractia cea mai tare, la Antena 1

In privinta emisiunilor de divertisment, umor si concursuri, Antena 1 conduce detasat, fiind urmarita de 41,6% din respondenti. Este secundata la mare distanta de PRO TV (19,2%), TVR (10,6%) si Prima TV (9%). Iar cei doi lideri ai televiziunii comerciale isi impart primul loc si cand vine vorba despre popularitatea vedetelor lor, ambele inregistrand un procent de 20% la acest capitol, fata de numai 12,7% comparativ cu a treia clasata, TVR 1.

Stirile PRO si Observatorul umilesc concurenta

La capitolul emisiuni informative, Stirile PRO TV si Observatorul Antenei 1 sunt singurele care depasesc pragul de 80% la notorietate in randul publicului (84%, respectiv 81%), fiind urmate de Jurnalul TVR 1 (74%) si Focus Prima TV (62%). Tot Stirile PRO TV si Observatorul Antenei 1 conduc si in clasamentul performantei, primind votul a 23%, respectiv 22% din respondenti.

Aici, Jurnalul TVR 1, proaspat relansat anul acesta, nu reuseste sa depaseasca nici Stirile Realitatii TV, situandu-se, cu 15%, la un punct procentual sub nivelul postului de nisa.

Ierarhia prezentatorilor de stiri, din perspectiva notorietatii, este condusa de Andreea Esca (PRO TV). Aceasta este urmata insa de un veritabil pluton al Antenei 1, care isi revendica sase dintre primii zece cei mai cunoscuti prezentatori. Situatia se prezinta similar in cazul aprecierii pozitive a telespectatorilor fata de prezentatorii de stiri, capitol unde conduc Andreea Esca (PRO TV), Gabriela Vranceanu Firea (Antena 1) si Andreea Berecleanu (Antena 1).

Daca TVR inregistreaza un nume (Celia Petricu) in topul celor mai cunoscuti 10 prezentatori, la capitolul performanta prezenta postului public este zero.

Una-i cati vad, alta e cati cred

Potrivit studiului citat, Antena 1 si PRO TV conduc si in topul credibilitatii, fiind mentionate de circa 20% din respondenti fiecare, urmate de TVR 1 (17,7%).

Raportul arata ca 68,3% din respondenti considera programele TV drept principal mijloc de ocupare a timpului liber, 78% cred ca acestea ii ajuta sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte generale si 82,7% spun ca ii ajuta sa inteleaga ce se intampla in societatea romaneasca. Insa numai 42,6% sunt de parere ca televiziunea le sporeste interesul pentru viata politica, 51,4% sustinand contrariul.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri