Firmele isi tintesc potentialii clienti cu ajutorul Facebook-ului: acestea pot plasa reclame pe baza datelor privind locurile vizitate de utilizatori

Facebook va permite companiilor sa tinteasca potentiali clienti pe baza locurilor recent vizitate de catre utilizatorii retelei de socializare, acestia urmand sa primeasca reclame din partea firmelor care isi desfasoara afacerea in aria respectiva. Anuntul a fost facut pe blogul companiei americane.

Astfel, acest nou serviciu al Facebook permite unei firme sa identifice persoanele care s-au aflat in apropierea sediului sau, la o distanta, de pilda, de 1 mila (1,6 km), pentru a le trimite anunturi publicitare. De asemenea, oamenii din publicitate pot alege ca Facebook sa limiteze cautarea potentialilor clienti pe baza unor criterii ca varsta sau sexul. In aceste conditii, serviciul va permite companiilor sa stie exact cati utilizatori vor primi o anumita reclama, potrivit Mediafax.

Inclusiv utilizatorii care nu isi fac publice locurile vizitate vor fi luati in calcul de catre acest serviciu, in cazul in care au mentionat pe pagina personala localitatea unde s-au nascut sau unde locuiesc. Facebook a tinut, de asemenea, sa precizeze ca noua optiune nu va afecta confidentialitatea datelor utilizatorilor sai.
"Cei care folosesc serviciul selecteaza locuri, nu persoane. Facebook nu spune oamenilor din publicitate care utilizatori se incadreaza intr-o anumita audienta", se arata in anuntul publicat de companie. Serviciul "de reclame de constientizare la nivel local" ("local awareness ads"), asa cum a fost denumita aceasta noua optiune de catre Facebook, reprezinta o solutie ieftina pentru raspandirea unei reclame de catre companii, prin comparatie cu alte mijloace, precum ziarele. De asemenea, acest mod de publicitate ofera posibilitatea de a atinge o audienta mai mare si utilizatori mai apropiati de profilul consumatorului cautat de o anumita companie.
Serviciul va fi disponibil pentru cumparatorii de publicitate din SUA in citeva saptamani. La nivel global, serviciul va putea fi accesat peste cateva luni, compania neprecizand, insa, o data fixa.

In ultima perioada, Facebook a incercat sa se impuna pe piata publicitatii online, al carei lider este Google. De exemplu, in septembrie, compania a lansat o noua platforma de publicitate, Atlas, menita sa ii ajute pe oamenii din domeniul publicitatii sa identifice mai usor comportamentul consumatorilor la interactiunea cu reclamele din mediul online. Google a raportat un venit de 14,36 de miliarde de dolari din publicitate in al doilea trimestru din acest an, in comparatie cu Facebook, care a obtinut 2,68 de miliarde de dolari in aceeasi perioada.

Citeste si:
Facebook lansează primul său smartwatch. Când va fi acesta disponibil
Facebook lansează primul său...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »



Setari Cookie-uri