Vechi marci romanesti unele dintre ele companii (Antilopa, Farmec, Guban), altele magazine (Eva, Lana de aur, Ruxandra) au ramas pe piata fara a recurge pana in acest moment la rebranding. Si-au pastrat logo-urile care le-au consacrat, bazandu-se pe renumele construit, de-a lungul catorva decenii, de calitatea produselor.
Logo-ul Farmec Cluj-Napoca a fost creat in 1971, de catre o echipa de designeri. "Intentionam sa pastram logo-ul pentru ca reprezinta un element de identitate a firmei, care semnifica imaginea Farmec de aproape 35 de ani. Dupa 1990, in strategia de dezvoltare a companiei, un accent deosebit a fost pus pe distributie, reusind ca, la finele anului 2000, compania sa aiba propria retea de distributie prin cele 14 reprezentante deschise in toate zonele tarii.

De asemenea, o importanta deosebita s-a acordat exportului, care a ajuns sa inregistreze in momentul de fata peste 10% din cifra de afaceri, produsele Farmec ajungand astfel pe toate continentele lumii. Societatea lanseaza anual peste 50 de produse noi", declara Magda Miclaus, purtator de cuvant. Infiintata in anul 1945, Farmec a fost privatizata integral din 1995.

E de remarcat faptul ca produsele din marca Gerovital sunt realizate atat de Farmec, cat si de actuala fabrica Gerovital Cosmetics prin hotararea prof. dr. Ana Aslan.

Lana de aur, magazinul de metraje de pe Calea Victoriei, are o existenta de peste 40 de ani. La inceputuri proprietatea unui evreu pe nume Winter, magazinul a fost trecut in perioada comunista sub administrarea Textila 2, care i-a dat numele cunoscut si astazi. Doamna Brateanu, care a fost gestionara magazinului inca din 1980, in prezent patroana acestuia, isi aminteste ca inca din anii 58 exista sigla actuala, cu acelasi design. "Tin la aceasta denumire, magazinul e cunoscut in toata tara; oamenii vin si ma intreaba: Cum, mai existati?", declara doamna Brateanu. Ceea ce face specificul acestui magazin este vanzarea stofei de la Dorobantiul-Ploiesti, companie cu care colaboreaza din anii 80.

Comart, bine cunoscutul magazin de marochinarie, mentionat pentru prima data in 1949, a recurs la o agentie in vederea construirii unei noi imagini. Din pacate, doar la unul dintre sediile sale, cel de pe Calea Mosilor, este afisat noul logo, pe cand in Victoriei si in Dorobanti a ramas afisat vechiul logo.

Cazul actualei Gerovital Cosmetics este putin diferit, societatea suferind de-a lungul timpului cateva schimbari reflectate si in denumirile succesive. Ea are la baza o mica societate pe actiuni, cu capital romanesc si strain, infiintata in 1915 sub numele de "Miraj". Comunistii o preiau in 1950 si recurg la distrugerea si trecerea in anonimat a marcii, numind-o "Intreprinderea Industriala de Stat Cosmetica", si o redenumesc in 1963 "Intreprinderea Industriala de Stat Macul Rosu", nume cu rezonante teziste. Din 1971 se va numi Miraj, dupa 89, Miraj SA Cosmetics, iar din 1998, Gerovital Cosmetics. Brand-ul cu cel mai mare prestigiu a devenit numele societatii. Alexandru Gatlan, manager de vanzari, explica: "Gerovital este head-line-ul nostru, locomotiva noastra, mai ales ca este unul dintre cele cinci brand-uri ale Romaniei". Logo-ul a evoluat putin din momentul infiintarii Gerovital Cosmetics, fiind creat de o agentie frantuzeasca, in acel moment ocupandu-se si de cosmetizarea unor linii de produse.

Brand-urile romanesti cu traditie au povesti interesante, modelate de circumstante istorice; in cazul lor, traditia se poate constitui intr-un atu important in cazul unei pozitionari inteligente; in acelasi timp, traditia, care in ochii multora se poate suprapune peste ideea de imagine usor prafuita, poate constitui o frana serioasa in evolutia lor viitoare pe piata in calitate de competitori ai unor marci de renume ce vin din afara cu o imagine atent lucrata.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri