A domina jocul de marketing digital înseamnă mai mult decât a înțelege și a aplica principiile de bază ale industriei. Analizând tendințele și rezultatele din trecut și rămânând la curent cu schimbările în curs, experții din întreaga lume pot obține o imagine destul de bună despre cum va arăta anul 2022 în materie de trenduri digitale și campanii de brand.

Editorial scris de Ana Maria Gardiner, expert în comunicare financiară și managing partner Lighthouse Communications.

1. Regulamentul privind confidențialitatea

Consumatorii vor să se simtă în siguranță online cu brandurile cu care interacționează și trebuie să simtă așa și despre tine înainte de a putea conta pe ei să devină clienți pe care să îi poți fideliza. Un alt aspect esențial în ecuația despre confidențialitate îl reprezintă securitatea generală a site-urilor web și a interfețelor magazinelor online. Atunci când vizitează un site nou, vizitatorii web decid în doar câteva secunde dacă acesta prezintă siguranță sau nu. Dacă ceva li pare suspect, cu atât mai mult în contextul în care zilnic circulă diverși viruși cibernetic chiar și în mesajele între rude și porieteni, vor părăsi site-ul imediat și vor accesa altul. Asta conduce la un bounce rate ridicat ce dăunează afacerii și afectează în mod negativ factorii de clasare Google.

2. Human-First Data Experiences

Personalizarea este în continuare la ordinea zilei pentru experiențele pe care consumatorii le preferă. Opțiunile personalizate de e-mail, produse, servicii și conținut nu numai că îi ajută pe clienți să simtă că brandurile îi tratează direct, individual, dar consolidează și relația personală strânsă pe care o au cu mărcile de la care cumpără. Cu toate acestea, există o linie fină între personalizarea care e de ajutor la nivel psihologic și personalizarea care întrece o limită ce poate deriva în disconfort și nesiguranță. În 2022 și mai departe, cei mai calificați specialiști în marketing vor dezvolta campanii care valorifică datele clienților pentru a îmbunătăți experiența consumatorului și pentru a crește conversiile - respectând în același timp preferințele clientului și limitele personale în ceea ce privește informațiile sensibile cu caracter personal.

3. Cookie-uri primare - First Party Cookies

Legile în vigoare restricționează drastic ceea ce pot face marketerii cu datele personale ale clienților. Din acest motiv, comunitatea de marketing este îngrijorată de sfârșitul inevitabil al Third Party Cookies (cookie-urilor terțelor părți). Cookie-urile de la terți au fost forța motrice din spatele multora dintre cele mai utilizate instrumente de marketing. Acestea au făcut posibilă colectarea unor cantități mari de date - care au fost utilizate pentru personalizarea reclamelor și pentru a face campaniile de marketing mult mai precise. Trecerea la module cookie primare (First Party Cookies) va forța marketerii să se bazeze în întregime pe datele pe care le colectează ei înșiși. Acest lucru, la rândul său, îi va face mai conștienți de datele colectate de companii și de modul în care acestea sunt utilizate, în conformitate cu abordarea de marketing „centrată pe oameni”.

4. Conținutul interactiv

Într-o lume digitală fără granițe și cu milioane de posibilități, oamenii caută din ce în ce mai mult experiențe de conținut care să depășească textele tradiționale, indiferent cât de captivante și bine scrise ar fi acele texte. Conținutul interactiv este una dintre tendințele cu cea mai rapidă creștere în marketing de ceva vreme și te poți aștepta ca acest lucru să continue și în 2022. Fii cu un pas in față cu materiale de marketing creative care invită publicul să devină parte a experienței oferite. Exemple bune includ, dar nu se limitează neapărat la: videoclipuri de realitate virtuală la 360 de grade și imagini 3D, materiale de realitate augmentată, sondaje, teste și chestionare. De fapt, este de remarcat faptul că acest conținut interactiv primește de două ori mai multă interacțiune decât conținutul static. Tipurile de conținut precum exemplele de mai sus oferă consumatorilor conexiunea personală, implicarea și noutatea pe care le doresc permanenet în conținutul de marcă pe care îl consumă.

5. Social Media Stories

De când Snapchat a pionierat ideea cu ani în urmă, poveștile care dispar în 24 de ore de pe rețelele de socializare au explodat. Instagram ar fi următorul care ar sări pe bandwagon, urmat de alte platforme mari precum Facebook, YouTube și chiar Twitter. În acest moment, este sigur să spunem că poveștile sunt mai mult decât o tendință de marketing digital. Sunt aici pentru a rămâne și se poate aștepta să crească în popularitate în 2022 și nu numai. Poveștile diferă de postările tradiționale de pe rețelele de socializare prin faptul că sunt disponibile doar pentru 24 de ore – dacă nu sunt incluse în Highlights pe profil, de exemplu pe Instagram. Aceasta este o cale perfectă pentru utilizatori de a împărtăși momente brute, mai autentice și mai frecvente cu cei care ar dori să le vadă. În plus, secțiunea Stories oferă nenumărate oportunități de crearea a contentului interactiv precum întrebări deschise, poll-uri.

6. Micro-video

Datorită popularității în creștere a conținutului video de formă scurtă, Instagram și TikTok vor asista probabil la o creștere a veniturilor publicitare în 2022, iar Instagram va continua să crească dincolo de cota sa de 50% din veniturile din anunțuri. Componentele de marketing social media subutilizate, cum ar fi serviciul pentru clienți și gestionarea relațiilor, vor prospera în curând pe aceste platforme. Chiar și YouTube a identificat puterea video-urilor de scurtă durată (10-15 secunde) – introducând secțiunea Shorts.

7. Nano-Influencer Marketing

Datorită cererii de conținut puternic și captivant, va apărea rapid un nou val de influenceri creativi și va avea un impact mare asupra brandingului. Având în vedere că ratele de engagement organic pe Instagram au scăzut, influencerii cu un conținut interactiv primesc o privire mai atentă de la afaceri, chiar și cu mai puțini urmăritori. Nano-influencerii sunt specifici nișei și conținutului lor. Acest lucru oferă mărcilor posibilitatea de a ajunge pe o piață neexploatată. Mai mult decât atât, nano-influencerii care încă caută o bază puternică pentru a-și construi brandul vin adesea cu planuri excelente de conținut. Concentrându-se pe nano și micro-influenceri, brandurile își vor putea extinde bugetele de influencer marketing în timp ce încă lucrează cu influenceri care sunt profund conectați la publicul lor.

8. Metaversul: de la 2D la web 3D

Mark Zuckerberg a anunțat o schimbare a numelui de marcă în "Meta" în Octombrie 2021, indicând dorința Facebook de a modela transformarea metaversă. Termenul se referă la posibilitățile realității virtuale și augmentate. Unii îl numesc un spațiu comun virtual accesibil prin căști VR, ochelari AR sau aplicații pentru smartphone. Utilizatorii pot interacționa, socializa, explora și crea conținut în mediul virtual și își pot monetiza tranzacțiile virtuale folosind tehnologia blockchain și criptomonezile. Metaversul (sau 3web) este intrinsec legat de NFT-uri și criptomonede, care comercializează interacțiuni prin crearea sau vânzarea de artefacte digitale. În 2022, se așteaptă ca 3web să fie o mare problemă comercială și este susținută de branduri importante, inclusiv Nike, adidas, Gucci, Prada, Puma, Microsoft și altele.

9. Realitatea augmentată și realitatea virtuală

Mulți cred că inteligența artificială este legată de acei ochelari pe care îi porți pentru a accesa o lume a realității virtuale dar este mult mai mult decât atât. Metaversul vine împreună cu securitatea cibernetică AI, vehiculele autonome și multe altele, iar un pas simplu pentru a deveni familiar cu inteligența artificială este instalarea unui chatbot pe site-ul de comerț electronic. Și obișnuiam să râdem de cei care spuneau că în viitor vor fi mașini zburătoare... 😊

10. Accelerarea creșterii cripto și NFT

Utilizarea tokenelor non-fungibile (NFT) a crescut în 2021 și va continua și în 2022. Un nou mecanism de schimb de valoare în economia online globală, NFT-urile au schimbat valoarea și funcția tuturor activelor și operelor de artă digitale.

De la un moft temporar la o nouă economie, NFT-urile au creat ceea ce Harvard Business Review numește "titluri digitale". În domeniul digital, NFT-urile sunt active unice care pot fi cumpărate și vândute ca oricare altul. Tokenizarea este procesul de conversie a unei bucăți semnificative de date, cum ar fi un număr de cont, într-un șir aleatoriu de caractere cunoscut sub numele de token care, dacă este compromis, nu are nicio valoare semnificativă. Aceste token-uri digitale pot fi folosite pentru a cumpăra lucruri fizice, cum ar fi picturi din viața reală sau active virtuale, cum ar fi arta digitală, achizițiile în aplicație și chiar proprietățile virtuale.

Este ușor să fii distras de noi instrumente digitale ce par foarte promițătoare la prima vedere. Marketerii iubesc noile tendințe și să fie în fruntea noilor tehnologii și platforme. Cu toate acestea, adevărul este că majoritatea afacerilor cresc cu ajutorul instrumentelor de bază din marketingul digital. Adesea, optimizarea execuției digitale de bază va oferi o rentabilitate mai bună a investiției decât experimentarea (și distragerea atenției) cu fiecare instrument nou apărut pe piață.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri