In cadrul bursei de publicitate online, publisherii scot la licitatie spatiul publicitar ramas neocupat pe site-uri. Advertiserii interesati stabilesc un pret maxim pe care sunt dispusi sa-l plateasca pentru a-si plasa reclama in aceste spatii. Sistemul TradeAds decide castigatorul lictatiei in functie de pretul oferit. Dar ceea ce plateste castigatorul nu este suma pe care a lictat-o, ci pretul ofertei cele mai apropiate de cea castigatoare, plus un prag fix de 0,01 euro per mia de afisari.
“Cu alte cuvinte, daca un cumparator liciteaza 3 euro/CPM, iar un altul liciteaza 10 euro/CPM, licitatia va fi castigata de al doilea cumparator (pentru ca a oferit pretul mai mare) dar la pretul primului cumparator, adica 3.01 euro/CPM.”, explica Valentin Oeru.
Advertiser-ii pot cumpara astfel spatiu la un pret mai scazut decat in tranzactiile directe cu publisherii, acestia din urma reusind sa-si monetizeze spatiul ramas nevandut. Veniturile TradeAds provin dintr-un comision aplicat fiecarei tranzactii, a carui valoare nu a fost dezvaluita de Oeru.
Deocamdata, portofoliul TradeAds include doar site-uri in care este implicat fondul de investitii NCH (Active Soft, Imedia, Netbridge, Imobiliare.ro, Acasa.ro). Potrivit lui Oeru, si alte site-uri importante din Internetul romanesc se afla in proces de inregistrare.
In urmatoarele 3 luni, bursa va avea un Consiliu de Incredere format din 3-5 persoane active in piata de publicitate online. Aceste persoane vor fi initial desemnate de catre actionariatul Bursei – firma de brokeraj Tradeville, detinuta de Siminel Andrei – urmand ca de anul viitor membrii Consiliului sa fie alesi de catre participantii pe Bursa.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: