Site-urile detinute de publisher-ul Johnston Press le va cere utilizatorilor sa plateasca o taxa de cinci lire sterline pentru un abonament valabil pentru trei luni sau ii va directiona catre citirea ziarelor in print.

Johnston este primul editor regional din Marea Britanie care cere cititorilor sa plateasca pentru stirile online.

"In prezent, verificam daca actiunea Johnston Press este potrivita, in sensul daca va asigura viitorul jurnalismului in titlurile sale", a declarat Barry Fitzpatrick, directorul Uniunii Nationale a Jurnalistilor din Marea Britanie (NUJ).

"Daca Johnston Press vrea ca utilizatorii sa plateasca pentru stirile online, va fi nevoita sa sorteze continutul de inalta calitatea care sa satisfaca cititorii. Acest lucru inseamna investitii in jurnalismul care lucreaza aproape de comunitatile pe care le servesc", a adaugat Fitzpatrick.

Johnston, care detine mai mult de 300 de ziare in Marea Britanie, a anuntat ca introducerea "platilor" este un experiment pentru a impune impactul pentru taxarea continutului.

"Odata ce restrictionezi accesul asupra site-urilor pe care le detii, daca ai continut raspandit ce poate fi gasit in alta parte, ulterior vei restrictiona numarul de vizitatori ai site-ului", a declarat directorul de continut digital al Guardian, Emily Bell.

In prezent, Financial Times taxeaza abonamentul pentru accesul complet la continutul online al ziarului. Majoritatea ziarelor nationale din Marea Britanie raman gratuite pentru cititorii online.

La inceputul acestei luni, directorul executiv al News Corp, Rupert Murdoch a anuntat ca vrea sa blocheze Google de la utilizarea continutului online al publicatilor pe care le detine.

Murdoch a anuntat anterior ca site-urile organizatiilor de stiri pe care le detine vor incepe taxarea pentru accesul online. Unul dintre ziarele sale, Wall Street Journal, deja a inceput taxarea accesului.

Ziarele din intreaga lume au fost deja afectate de recesiunea globala. Acestea au fost afectate de o combinatie dintre scaderea veniturilor de publicitate si declinul tirajului dupa ce cititorii au migrat catre mediul online.