Calin Buzea, noul sef al MRM Worldwide, este un manager atipic pentru o agentie de interactive. Nu e activ in social media si nu se stie cu toata “spuma” online-ului romanesc. Nu face strategie, si nici creatie. Are un singur scop: sa faca business.
Calin Buzea, 33 de ani, este de o luna managerul agentiei de interactive MRM Worldwide, parte din grupul McCann Romania. A venit in locul Bogdanei Butnar, care s-a intors la Headvertising, agentia independenta in care lucra inainte de McCann. Buzea a fost recrutat din pozitia de business director de la Mediafax, de catre Adrian Botan, Creative Partner la McCann.

“Candva prin vara, Bogdana anuntase ca ar vrea sa plece si Boti m-a intrebat daca as fi interesat. Mai lucrasem inainte la McCann si in ultimii ani am acumulat experienta pe partea de management intr-o companie medie-mare. M-am orientat foarte mult spre ce inseamna businessul pe partea de digital, servicii de continut”, spune Calin Buzea, intr-un interviu acordat Wall-Street.

In cadrul Mediafax, Buzea s-a ocupat de brand & product management pentru serviciile mobile. Ulterior a fost numit director de marketing si apoi director de business, pozitie din care a supervizat vanzarile pentru toate produsele si serviciile Mediafax. La inceputul lui 2008, la sugestia lui Adrian Sarbu, proprietarul Mediafax, a fost trimis in Cehia pentru a coordona din pozitia de director executiv lansarea unei agentiei de presa. “Ideal ar fi fost sa aiba un manager ceh. Dar lucrurile s-au miscat foarte repede si nu l-au gasit in timpul oportun. Initial am fost trimis acolo pentru sase luni. Am ramas un an si jumatate”, povesteste Buzea, care inainte de Mediafax a mai lucrat la Vodafone si McCann Erickson.

Principala diferenta intre piata de media din Cehia si cea din Romania este ca acolo ziarele chiar se vand, spune seful MRM. Comtractele incheiate de agentiile de presa au valori mult mai mari decat cele practicate in Romania. Mediafax Cehia livreaza continut pentru toate produsele grupului Central European Media Enterprises, condus de Adrian Sarbu, si pentru trei posturi de televiziune private, ajungand sa ocupe, in mai putin de doi ani de la lansare, locul doi pe piata ceha (dupa agentia de presa de stat), cu o cifra de afaceri de 5 milioane euro si 140 de angajati.

De ce ar parasi cineva aceasta pozitie pentru a lucra intr-o piata (de publicitate online) care valoreaza cu totul 15 milioane de euro? Pentru ca e un domeniu mult mai dinamic, cu proiecte interesante. Iar digitalul reprezinta viitorul comunicarii, motiveaza managerul.

Principalul obiectiv al lui Calin Buzea pentru MRM Worldwide, agentie care lucreaza pentru clienti precum Coca-Cola, Vodafone si Cadbury, este sa inceapa sa livreze “proiecte complexe”. Ce inseamna asta? “Nu doar online. Sa pot sa trec din offline in online, mobile, sa pot sa ajung eventual si in gaming. 360 de grade, sa poti sa ajungi la consumatori, utilizatori, clienti prin cat mai multe locuri astfel incat sa nu fii intruziv, sa fie un curs natural”.

Pentru astfel de proiecte e necesar ca o agentie sa aiba clienti mari si sa dispuna de resurse, adauga el. In zona de bugete alocate mediului digital, lucrurile arata promitator. “Atata timp cat vom reusi sa livram cifre realiste si sa demonstram ca putem sa ne atingem obiectivele pe care ni le dau partenerii, cred ca bugete vor fi in continuare si cu siguranta vor creste”.

Pentru 2010, Buzea estimeaza o crestere atat a cifrei de afaceri, cat si a profitului MRM, insa intr-un ritm mai temperat decat anul trecut (cand cifra de afaceri a agentiei a crescut cu 16%, la 875.000 euro, iar profitul s-a apreciat cu 27%, pana la 99.000 euro).

MRM Worldwide are in prezent 17 angajati. Buzea vrea sa mai aduca un om specializat pe strategie, care sa preia din responsabilitatile Bogdanei Butnar, care, pe langa management, se ocupa si de partea de planning in agentie. “Eu nu ma consider un om de strategie, creativ nici atat. Eu vreau sa fac business”.

Agentia se afla in prezent in “cateva” pitchuri, pana in 5, un ritm pe care managerul il considera potrivit. Buzea ia in considerare crearea unei echipe dedicate pentru new business in cadrul agentiei.

Dincolo de obiectivele de business, noul sef al MRM urmeaza sa se integreze si in peisajul liderilor de opinie din mediul online. “N-am fost foarte prezent in social media, in networking. Bine, am fost la conferinte organizate de Manafu, stiu cine e Bobby Voicu. Eu vin din urma, ei au fost primii”, spune Calin Buzea. “Cred ca dintre toti pot sa spun ca am o relatie cu Orlando (Nicoara, managing director Apropo Media – n.r.), pe care il stiu de prin 2004-2005, cand era la Netbridge. Si pe Catalin Tenita (managing partner TreeWorks – n.r.), cu care sunt prieten de 15 ani. Cu Bogdana (Butnar) m-am intalnit de vreo doua ori, o data chiar aici, sus in creatie”.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri