Pe langa nevoile de baza ale familei, hrana si utilitati, atunci cand vine vorba despre copii, banii parintilor sunt cheltuiti pentru haine, dulciuri si jucarii. Categoriile de cheltuieli enumerate reprezinta cele mai frecvente tipuri de cumparaturi pe care le fac parintii zilnic sau in functie de sezon. Rezultatele statistice au fost obtinute in urma unui chestionar online completat de aproximativ 1.000 de parinti.

Cumparaturile de imbracaminte sunt o categorie catre care se duc banii celor mai multi dintre parintii participanti la sondaj: 41% cumpara haine, atunci cand este necesar, in functie de sezon, sau chiar si zilnic. O pondere de 34% dintre parintii cumpara jucarii, majoritatea acestora, peste jumatate, au in acest sens un buget lunar intre 100 si 250 de lei sau chiar mai mult.

Dulciurile sunt de asemenea o categorie de bunuri pe care parintii, 25% le achizitioneaza. Acestia cumpara dulciuri pentru o ocazie anume sau saptamanal. In ceea ce priveste investitiile pe care parintii isi doresc sa le faca pentru viitorul copiilor, acestea sunt mai ales asigurari de sanatate, burse pentru studii superioare, cursuri pentru dezvoltarea abilitatilor artistice sau a celor sportive. 45% dintre acestia vizeaza cursuri de dezvoltare a abilitatilor sportive ale copiilor, urmati de 24% care au in vedere dezvoltarea abilitatilor artistice ale copiilor.

Grija pentru sanatatea copiilor si studiile superioare sunt, de asemenea, foarte importante pentru parinti, astfel, un procent de 20% se gamdesc in burse de studii superioare, iar 12% la asigurari de sanatate pentru copii.

"O abordare responsabila si planificarea constanta a bugetului de venituri si cheltuieli ale familiei sunt foarte importante in viata de adult, cand trebuie sa facem fata responsabilitatilor familiale. Cu siguranta ne dorim sa le oferim copiilor nostri instrumentele necesare pentru a duce o viata echilibrata si confortul unui trai lipsit de griji. Primul pas este ca noi sa le fim un bun exemplu si sa-i invatam acele deprinderi pe care le vor folosi intreaga viata", spune Cosmina Marinescu, director de operatiuni al Kruk Romania.

Potrivit companiei, importanta unei bune planificari a cheltuielilor constituie un prim pas al unei atitudini responsabile fata de bugetul familial. "Deprinderile financiare bune se invata din familie, din anii copilariei cand se formeaza obiceiul de a strange bani la pusculita pentru a cumpara jucaria preferata. Aceste deprinderi se dezvolta de-a lungul anilor de scoala, prin cursuri de educatie antreprenoriala si economie, insa educatia financiara este permanenta, fiecare moment din viata de adult in care luam decizii legate de bani, de achizitii de bunuri si servicii, este o etapa de invatare, de intelegere a valorii banilor in prezent si in viitor".

Compania a implementat trei proiecte de responsabilitate sociala corporativa in 2018, ai caror beneficiari au fost elevi de liceu, familii si tineri cu situatie financiara precara. Alaturi de componenta de suport financiar, angajatii Kruk Romania au sustinut si trainig-uri pe teme financiare, explicand participantilor mecanisme financiare simple care le vor fi de folos in deciziile legate de bani pe care le vor lua in viitor.

Kruk Romania, companie de management al creantelor, este membra a grupului cu acelasi nume si a fost infiintata in anul 2007. Compania este prezenta pe piata din Romania din 2007, unde este de asemenea, unul dintre liderii de piata.

Sursa foto: Africa Studio / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri