Bancile vor sa isi schimbe strategia de extindere prin orientarea spre canalele alternative de distributie a serviciilor, care ar putea fi vandute prin intermediul brokerilor sau prin internet, ceea ce ar presupune costuri mai mici decat deschiderea de noi agentii, sustin bancherii.
Directorul diviziei de retail a Piraeus Bank Romania, Catalin Parvu (foto), a explicat ca se poate ajunge foarte usor la un nivel de distributie a serviciilor bancare de 35-40% prin intermediul brokerilor si la 20% din tranzactii realizate prin internet.

"Aceasta crestere este posibila fara a calca foarte mult pedala de acceleratie", a declarat Parvu.

Bancherii spun ca dezvoltarea canalelor alternative de distributie ar permite diminuarea costurilor cu personalul, intr-un moment in care cresterea salariilor in domeniul bancar a devansat cresterea productivitatii.

Presedintele Alpha Bank, Sergiu Oprescu, a explicat ca 20.000 de angajati in sistemul bancar romanesc au, in medie, mai putin de un an de experienta in domeniu, ceea ce reprezinta aproape o treime din angajatii din sistemul bancar.

O alta posibilitate de distributie o reprezinta serviciile bancare prin telefonul mobil, care nu sunt deocamdata incluse in oferta bancilor din Romania.

Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Radu Gratian Ghetea, a declarat, citat de NewsIn, ca exista discutii pentru introducerea serviciilor bancare prin telefonul mobil pe piata din Romania de patru-cinci ani si ca in curind acest tip de proiecte s-ar putea concretiza.

"Deocamdata este doar o propunere. Stiu ca pe piata din Romania se vorbeste de vreo patru ani de introducerea serviciilor bancare prin telefonul mobil si probabil ca urmeaza sa se faca si pasi in acest sens", a adaugat Ghetea.

Serviciile bancare prin telefonia mobila sunt inca in stare incipienta in tarile din Europa Centrala si de Sud-Est, insa se afla la un nivel mult mai avansat in Europa Occidentala.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri