Listarea pe piata de capital ar trebui sa se faca mai intai in tara de origine

Companiile care se gandesc sa devina publice prin listarea pe piata de capital ar trebui sa se gandeasca intai la cea din tara de origine, in acest caz Romania, si nu direct pe alte burse dezvoltate, au precizat invitatii prezenti la conferinta "Proprietar de companie, caut finantare. Bursa, credit sau fond de investitii".

“Au existat acum cativa ani, inainte ca piata din Varsovia sa fie asa de dezvoltata, companii poloneze care au preferat sa se listeze pe bursa din Frankfurt, iar dupa un an s-au intors pe piata de origine. Astfel recomand companiilor romanesti sa incerce sa se listeze pe piata de capital din Romania si apoi sa se uite la alte piete dezvoltate”, a declarat Stere Farmache, presedintele Bursei de Valori Bucuresti.

Adrian Lupsan (foto), director adjunct la Intercapital Invest, a afirmat ca a existat o companie care a preferat sa se listeze pe piata din Londra (A&D Pharma, n.r.) in defavoarea Bursei de Valori Bucuresti si nu se bucura de interesul investitorilor.

“Daca o companie vrea anvergura o compania care s-a listat pe piata locala o poate face apo prin listarea si pe o alta piata, mai dezvoltata”, a mai precizat reprezentantul Intercapital.

“Experienta ne dovedeste faptul ca listarea pe piata de capital autohtona este cel mai bun pas, deoarece aici este cunoscuta, aici are clientii si isi poate crea interes pentru investitori, iar ulterior dupa ce a atras investitori se poate lista si pe alte piete”, apreciaza Anca Dumitru, director general adjunct al BVB.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri