În România, teoriile conspirației despre coronavirus costă vieți. Creșterea alarmantă a cazurilor noi de COVID-19 este alimentată de o campanie de dezinformare în care este implicată și propaganda rusă, se arată într-o analiză făcută de Politico și preluată de Digi24.ro.

În întreaga Europă, țările se confruntă cu o creștere a infecțiilor, deoarece, treptat, au fost relaxate măsurile de restricție, însă în România creșterea cazurilor este alimentată și de dezinformare și de fake-news. Unele posturi naționale de televiziune au difuzat mesaje anti-vaccin și corona-sceptice semănând îndoieli cu privire la măsurile preventive în rândul populației și contribuind la creșterea numărului de infecții, scrie Politico.

„Am avut mai multe tipuri de campanii de dezinformare”, a declarat pentru Politico Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență. Aceste campanii variază de la articole online și postări pe rețelele sociale, până la „atacarea oricărei persoane, inclusiv oficialii care au scris public orice informație pentru a avertiza populația despre ce trebuie să facă”, a spus Arafat.

„De asemenea, au fost campanii foarte bine finanțate de unii care doreau să apară public pentru a sfida recomandările noastre, vizând tinerii, pe care îi convingeau să nu mai poarte măști”, a mai spus Arafat.

„Unii oameni au apărut în mass-media cu opinii care nu aveau bază științifică, inclusiv medici care nu sunt specializați în domeniile legate de COVID, care se opuneau împotriva unor măsuri preventive.”, Raed Arafat.

Vârful actual poate fi atribuit dezinformării „cel puțin parțial”, a declarat șeful Departamentului pentru Situații de Urgență.

Citește materialul integral pe Digi24.ro.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri