Campania „Despre sanatate, cu responsabilitate” a fost lansata oficial in cadrul unei dezbateri cu reprezentanti ai autoritatilor, institutiilor si profesionistilor din domeniul sanatatii, precum si ai industriei farmaceutice si media. Campania isi propune sa contribuie la imbunatatirea educatiei pentru sanatate a consumatorilor si pacientilor romani, pentru ca acestia sa poata lua decizii informate privind modul in care isi gestioneaza propria sanatate.

Te invitam la HealthCare Trends, eveniment wall-street.ro dedicat domeniului farmaceutic si serviciilor medicale, unde va participa in calitate de speaker Diana Mereu, director executiv RASCI.

„In contextul in care, pe de o parte, publicul are acces la informatii incomplete, incorecte sau inselatoare despre categoriile de produse pe care le reprezentam (medicamente fara prescriptie medicala, suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala) iar, pe de alta parte, legislatia curenta cu privire la comunicarea acestor produselor lasa loc de interpretari, consideram ca un astfel de demers educational este absolut necesar pentru a imbunatati educatia pentru sanatate a consumatorilor romani”, a mentionat Diana Mereu, director executiv RASCI.

Initiata de RASCI, campania „Despre sanatate, cu responsabilitate” se desfasoara cu sprijinul Ministerului Sanatatii, Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), Societatii Nationale de Medicina Familiei (SNMF), Colegiului Farmacistilor din Romania (CFR) si al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC).

„Un aspect important pe care doresc sa il subliniez este nevoia de responsabilizare inclusiv a profesionistilor cu privire la recomandarea acestor categorii de produse numai in sensul unei administrari responsabile, cu precizarea atat a beneficiilor, cat si a potentialelor efecte adverse”, a precizat conf. dr. Corina Silvia Pop, secretar de stat in Ministerul Sanatatii.

Campania urmareste sa contribuie nu doar la informarea, ci si la responsabilizarea consumatorilor, astfel incat acestia sa fie constienti ca sanatatea lor depinde si de ei si ca trebuie sa foloseasca intr-un mod corect si informat produsele din aceste categorii.

„Un pacient informat si responsabil trebuie sa aiba capacitatea sa faca distinctia intre situatiile in care isi poate gestiona singur starea de sanatate si cele in care este necesar controlul medical si recomandarea avizata a unui specialist. Orice semn de boala, care nu se amelioreaza in cateva zile, sau chiar pare a se agrava, in pofida unor masuri nefarmacologice sau a unui tratament simplu (cu medicamente fara prescriptie de exemplu), necesita consult medical. Informatiile incomplete, din surse neautorizate si neprofesioniste, incorecte sau inselatoare pot avea un impact negativ asupra oamenilor si asupra starii lor de sanatate pe termen mai scurt sau mai lung”, a spus dr. Rodica Narcisa Tanasescu, presedintele Societatii Nationale de Medicina Familiei.

Citeste si:
Rafila: Vârful infecțiilor va fi atins între 15 ianuarie -10 februarie
Rafila: Suntem în stare de...

Campania „Despre sanatate, cu responsabilitate” este un demers educational pe termen lung, cu scopul imbunatatirii starii generale de sanatate a consumatorilor romani, iar prima etapa a campaniei se desfasoara pana la finalul anului 2017. Campania isi propune sa implice cat mai multi factori care pot contribui la promovarea informarii corecte si responsabilizarii acestora.

Sursa foto: Shutterstock / Syda Productions

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri