Autobuzele scolare ar putea fi introduse si la Scolile "Pia Bratianu" si Herastrau din Sectorul 1 si Sfantul Andrei, Numarul 279 si Colegiul National "Elena Cuza" din Sectorul 6, conform unui proiect de hotarare aflat pe ordinea de zi a sedintei de miercuri a Consiliului General al Capitalei.

CGMB urmeaza sa discute studiul de oportunitate privind decongestionarea traficului in zona unitatilor de invatamant din Sectoarele 1 si 6, scrie Agerpres.

Potrivit documentului, rationamentul care a stat la baza alegerii acestor scoli este reprezentat de numarul mare al elevilor inscrisi, un total de 6.756, precum si de pozitionarea lor in zone foarte aglomerate ale orasului.

Pentru scolile din Sectorul 1 sunt propuse cate trei trasee, iar pentru cele din Sectorul 6 cate doua trasee, fiecare unitate urmand sa beneficieze de un numar de autobuze cuprins intre 2 si 5.

Costul lunar estimat al acestui proiect este de 106.222 lei.

In urma aplicarii unui numar de 4.926 de chestionare tutorilor care ii duc pe copii la una dintre cele cinci scoli, a reiesit ca 83,2% doresc introducerea unor linii de transport care sa ajunga in proximitatea unitatilor de invatamant, iar 63,43% ar renunta la actuala modalitate de transport in favoarea unei alternative sustenabile.

In studiu se reaminteste ca Primaria Capitalei a demarat, incepand cu anul scolar 2019 - 2020, un astfel de proiect pilot, in proximitatea Scolii 195 (Hamburg), cu patru linii in programul de transport (fiecare traseu inregistrand intre 113 - 271 imbarcari zilnice si tot atatea debarcari).

Conform unui chestionar completat online pe site-ul Transport Public Bucuresti-Ilfov de catre 365 de persoane, 94,3% s-au declarat foarte multumite de introducerea autobuzului scolar, iar 69% au precizat ca, anterior, utilizau autoturismul pentru a duce elevii la cursuri.

Realizatorii studiului recomanda introducerea conceptului de "Prieteni ai autobuzului", care se poate concretiza prin realizarea unor insigne (facultativ) si carduri de transport personalizate pentru elevi.

Potrivit raportului de specialitate, proiectul va fi monitorizat de catre Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public Bucuresti-Ilfov, iar transportul se va face prin validarea cardurilor emise pentru elevi, acestia putand fi insotiti de parinti si profesori, sub indrumarea/supravegherea unui controlor din partea ADTPBI. Se recomanda si prezenta unui politist local in autobuz.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Traficul si scolile: "Back to school"? Mai degraba "back in the car"
Setari Cookie-uri